Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Med kundrelationen i fokus : Case: Oy Fluid-Bag Ab

Sundman, Emma (2014)

 
Avaa tiedosto
Sundman_Emma.pdf (3.846Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Sundman, Emma
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023070524488
Tiivistelmä
Målsättningen med detta examensarbete var att kartlägga skälen till varför FluidBags kunder valde att använda just företagets produkter, vilka fördelar kunden därigenom uppnådde och vilket värde produkten medförde till kunden. Tanken var också att man på basen av intervjusvaren skulle få fram information som kunde leda till någon typ av framgångshistoria som Fluid-bag kunde ha nytta av i sin marknadsföring. Som uppdragsgivare för examensarbetet fungerade alltså Oy Ftuid-Bag Ab.

Arbetet delades in i två delar. Den första delen innehöll teori som fokuserade på att förstå den internationella kunden. Relationsmarknadsföring var också en väsentlig bit av teoridelen, där det bland annat behandlades hur relationsmarknadsföringen växt fram till vad den är idag.

Andra delen var själva undersökningsdelen. En kvalitativ undersökning gjordes där sex stycken av Fluid-Bags kunder blev intervjuade. Kunderna var från olika länder och intervjuades därför via Skype-samtal. Frågorna som ställdes var viktiga främst för Fluid-Bags interna företagsutveckling. Det viktigaste för företaget var att utveckla kundrelationerna och lära känna kunderna bättre.

Genom undersökningsresultaten märkte man att kunderna överlag var väldigt nöjda med företaget Fluid-Bag och dess produkter. Genom svaren kom det fram både positiva saker och sådant som ännu kunde utvecklas. Utvecklingsförslagen baserades på intervjusvaren.
 
The aim with this thesis was to make a survey of the reasons for why the customers of Fluid-Bag chose the products of the company, what kind of advantages the customer got and what value the product gave to the customer. The idea was also to get information through the answers which coutd have led to some kind of a "Success story" that Fluid-Bag could have used in its marketing campaigns/ activities. In other words, Fluid-Bag Ltd worked as the employer for my thesis.

The thesis was divided into two parts. The first part contains theory with focus on understanding the international customer. Relationship marketing was also an important part of the theory, where among other things how relationship marketing has grown to what it is today was discussed.

The second part was about the research. A qualitative research was done where six of Fluid-Bag's customers where interviewed. The customers were from different countries and that's why they were interviewed through Skype-calls. The asked questions where foremost important for Fluid-Bag's internal development. Most important for the company was to develop the relations to their customers and learn to know the customers better.

Through the results it appeared that the customers where very satisfied with the company Fluid-Bag and its products. The answers resulted in both positive ideas and things that could be improved. The suggestions on development are based on the answers from these interviews.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste