Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

PC-pelin markkinoinnin suunnittelu : Case: Colossal Order Oy

Järvenpää, Nina (2014)

 
Avaa tiedosto
Jarvenpaa_Nina.pdf (5.541Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Järvenpää, Nina
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023070524491
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kehitysideoita PC-pelin markkinoinnin suunnitteluun toimeksiantajayrityksen Colossal Order Oy:n uudelle pelikonseptille. Yritys pohtii itsejulkaisun mahdollisuutta julkaisijan käytön sijaan, joten yrityksen on hoidettava markkinointi tällöin itse. Työssä keskityttiin kuvaamaan pääosin markkinointisuunnitelmaa, mutta myös jakelusuunnitelman laatimista käsiteltiin teoriatasolla.

Teoriaosuudessa käsiteltiin pelimarkkinoita sekä peliteollisuuden rakennetta lyhyesti. Myös PC-pelin julkaisumahdollisuudet esiteltiin lyhyesti. Markkinoinnin suunnitteluprosessissa nostettiin esiin peliteollisuudessa huomioonotettavat toimenpiteet sekä markkinoinnista valittiin käsiteltäviksi peliteollisuudessa merkittävimmät keinot. Digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan keinoja käsiteltiin tarkemmin, sillä niillä on merkittävä rooli peliteollisuuden markkinoinnissa.

Opinnäytetyön tutkimusosassa toteutettiin kvalitatiiviset henkilökohtaiset haastattelut. Haastatteluihin valittiin markkinoinnin ammattilaisia sekä pelialalta että muilta aloilta. Tutkimusosan lopussa on tutkimuksen tulosten ja teoriaosan pohjalta kehitysideoita, joita toimeksiantaja voi käyttää, jos yritys päättää julkaista kehittämänsä pelin itse.

Tutkimuksesta selvisi, että markkinoinnin teoriaa voidaan soveltaa lähes mihin tahansa yritykseen. Tuloksista selvisi myös, että ei ole yhtä oikeaa tapaa hoitaa markkinointia ja siinä voidaan edetä kokeilemalla erilaisia toimintatapoja. Toimeksiantajalle laadittiin erillinen markkinointisuunnitelma, joka on salattu liiketoimintasalaisuuksien takia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste