Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus : Kokkola-Pietarsaaren lentoasema

Mattila, Jennika; Päivärinne, Mirja (2013)

 
Avaa tiedosto
Mattila_Paivarinne.pdf (4.367Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Mattila, Jennika
Päivärinne, Mirja
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023070624529
Tiivistelmä
Tavoitteena opinnäytetyössämme oli selvittää lähtevien ja saapuvien matkustajien tyytyväisyyttä Kokkola-Pietarsaaren lentoaseman yleistä viihtyvyyttä, asiakaspalvelua, kahvilaa sekä turvatarkastusta koskien.

Teoriaosuudessa tarkastellaan palvelun ja laadun käsitteitä. Tämän lisäksi kerrotaan myös Ilmailulaitos Finaviasta ja Kokkola-Pietarsaaren lentoasemasta. Kvantitatiivisena tutkimuksena suoritettu asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin Kokkola-Pietarsaaren lentoasemalla helmikuun 2013 aikana. Jakamalla lomakkeita henkilökohtaisesti Kokkola-Pietarsaaren lentoaseman lähteville sekä saapuville matkustajille saatiin vastauksia yhteensä 105 kappaletta.

Tutkimuksesta saadut vastaukset osoittautuivat positiivisiksi, sillä matkustajat olivat erityisen tyytyväisiä Kokkola-Pietarsaaren lentoaseman henkilökuntaan sekä siellä koetun palvelun laatuun. Negatiivista palautetta osakseen saivat lähinnä puutteelliset kahvilapalvelut. Lisäksi matkailijoilla oli huolenaiheena lentoaseman jatkuvuus. Vastaajilla oli selvästikin palautetta annettavanaan, ja tämän takia asiakastyytyväisyyskyselyitä lentoasemalla tulisi jatkossakin toteuttaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste