Paradio Charcoal : social media marketing of a 0-budget film
Ruponen, Santeri (2023)
Ruponen, Santeri
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023070724545
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023070724545
Tiivistelmä
This thesis investigates the application of different social media marketing strategies in the context of the film Paradio: Charcoal. The aim of the study is to identify and develop marketing approaches that effectively target specific audiences and enhance the film’s visibility and reception. The first section provides an overview of Paradio: Charcoal through a movie synopsis, followed by a clear statement of the thesis’s objective. The second section delves into the concept of marketing, exploring the promotion of personal art and side-content. It further explores various niche markets and examines their compatibility with the movie. A benchmark analysis in section three evaluates the marketing strategies employed in related media, including posters, teasers, trailers, and social media campaigns. The fourth section outlines the process of designing effective marketing materials for the movie, including the development of posters and teasers. The thesis concludes with a discussion of the gathered data, final reflections, and relevant attachments and sources. Tämän opinnäytetyön objektiivi on tutkia sosiaalisen median markkinarakostrategioiden soveltamista Paradio: Charcoal-elokuvan marketoinnissa. Tutkimuksen on tarkoitus sanallistaa ja kehittää edelleen markkinoinnin keinoja, joilla tehokkaasti saavuttaa kohdeyleisö ja edistää elokuvan näkyvyyttä. Ensimmäinen osa esittelee elokuvan synopsiksen, käsikirjoituksen yhteenvedon, jota seuraa opinnäytetyön aiheen selvä rajaaminen. Toisessa osassa syvennytään markkinoinnin valjastamiseen oman taiteen sekä sisällöllisten sivuvirtojen tukemiseksi, sekä etsitään vaihtoehtoisia elokuvan lähtökohtiin istuvia tapoja puhutella tavoiteltua katsojakuntaa. Kolmannen osan vertailuanalyysi arvioi tutkimuksen tiimoilta relevanteissa medioissa käytettyjä markkinointistrategioita, kuten; julisteita, teasereita, trailereita ja sosiaalisen median kampanjoita. Neljäs osa hahmottaa sekä avaa dynaamisen ja yleisöön tehoavan markkinointimateriaalin suunnitteluprosessia, mukaan lukien Paradio: Charcoal-elokuvan julisteiden ja teasereiden kehittämisen. Opinnäytetyö päättyy keskusteluun poimitusta datasta tilastojen, tutkimusten, ja omien havaintojen pohjalta, sekä näistä tehtyihin lopullisiin päätelmiin.