Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

In-store customer experience : Store environment and assortment perspective

Martinoff, Sanna (2013)

 
Avaa tiedosto
Martinoff_Sanna.pdf (4.100Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Martinoff, Sanna
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023083125144
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin asiakaskokemuksia sekä niiden hallintaa vaattei­den vähittäiskaupan näkökulmasta. Lähemmässä tarkastelussa oli hallitsevien myymäläympäristö- ja tuotevalikoimaelementtien vaikutus asiakkaiden in-store­ostokokemuksiin. Tutkimuksen päätavoitteena olikin saada selville, mitä element­tejä asiakkaat pitävät tärkeinä ja kuinka hyvin myymälä on onnistunut niiden tar­joamisessa. Tavoitteena oli siis mitata asiakkaiden in-store-kokemuksia ja täten saada selville myymäläympäristön ja tuotevalikoiman kehitysmahdollisuudet.

Tutkimus suoritettiin case-tutkimuksena ruotsalaisen kauppaketju JC Jeans Com­panyn Kokkolan myyntipisteelle. Empiirinen tutkimus suoritettiin asiakaskyselyllä, jotta asiakkaiden kokemuksista ja käsityksistä oli mahdollista saada perusteellinen ymmärrys.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että asiakaskokemukset olivat johdonmukaisesti positiivisia. Kyselyyn vastanneet olivat tyytyväisiä kokemuksiinsa JC Jeans Com­panystä. Erityisen negatiivisia kokemuksia ei tullut lainkaan esille. Muutamia heik­kouksia myymäläympäristössä ja tuotevalikoimassa kuitenkin havaittiin. Tutkimuk­sen avulla JC Kokkola sai kattavan ja ensiarvoisen kuvauksen asiakkaidensa ko­kemuksista. Tutkimuksen tuottama tieto auttaa menestyksekkäässä asiakaskoke­muksien hallinnassa ja täten yrityksen toimintojen parantamisessa, joka puoles­taan mahdollistaa selviytymisen yhä vaativammassa vähittäiskaupan ympäristös­sä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste