Koulutuspaikan valinta ja koulutusmarkkinoinnin onnistuneisuus : Case Centria ammattikorkeakoulun Kokkolan liiketalouden koulutusohjelmak
Kivimaa, Saija (2013)
Kivimaa, Saija
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090125236
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090125236
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli selvittää Centria ammattikorkeakoulun Kokkolan liiketalouden koulutusohjelman opiskelijoiden koulutuspaikan valintaan vaikuttavia tekijöitä sekä tutkia koulusmarkkinoinnin onnistuneisuutta.
Opinnäytetyöni teoriaosuus jakautui kolmeen päälukuun, jossa käsiteltiin ammattikorkeakoulutus, koulutusmarkkinointiaja koulutuspaikan valintaa. Tutkimusosuus koostui tutkimusmenetelmien ja tutkimuksen kulun sekä tutkimustulosten raportoinnista. Lopuksi esitetään johtopäätökset, kehittämisideat sekä pohdinta.
Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella ja tutkimuksen, kohderyhmänä olivat syksyn 2013 ensimmäisen vuoden opiskelijat. Tutkimus onnistui halutulla tavalla ja tulokset olivat positiivisia.
Opinnäytetyöni teoriaosuus jakautui kolmeen päälukuun, jossa käsiteltiin ammattikorkeakoulutus, koulutusmarkkinointiaja koulutuspaikan valintaa. Tutkimusosuus koostui tutkimusmenetelmien ja tutkimuksen kulun sekä tutkimustulosten raportoinnista. Lopuksi esitetään johtopäätökset, kehittämisideat sekä pohdinta.
Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeella ja tutkimuksen, kohderyhmänä olivat syksyn 2013 ensimmäisen vuoden opiskelijat. Tutkimus onnistui halutulla tavalla ja tulokset olivat positiivisia.