GreenStar Hotels -tilakonseptin asiakaslähtöinen kehittäminen
Nissilä, Annukka (2023)
Nissilä, Annukka
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090525359
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090525359
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee Suomessa toimivan ympäristövastuullisen hotelliketjun asiakaslähtöistä tilakonseptin kehittämistä. Opinnäytetyö tehtiin GreenStar Hotelsille toimeksiantona. Tavoitteena oli selvittää tilakonseptin merkitystä asiakaskokemuksessa ja tilakonseptin kehittämistarpeita asiakasnäkökulmasta. Työhön sisältyi myös nykyisen tilakonseptin dokumentointi konseptimanuaaliksi.
Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen ja tutkimusmenetelminä käytettiin muotoiluajatteluun soveltuvia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä, kuten haastattelua, havainnointia ja yhteiskehittämistä. Menetelmien avulla selvitettiin asiakkaiden, asiantuntijoiden ja henkilökunnan näkemyksiä kehityskohteista. Johtopäätökset pyrittiin luomaan taustoituksen ja laadullisilla menetelmillä kerätyn aineiston pohjalta. Laadullisen tutkimuksen esiymmärryksenä käytettiin asiakaskokemusta strategisena valintana sekä ympäristöpsykologiaa.
Opinnäytetyön tuloksina syntyi analysoituja näkemyksiä ja kehitysehdotuksia, joiden avulla GreenStar Hotels voi tehdä liiketoimintastrategian yksiköiden tiloihin liittyen.
Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen ja tutkimusmenetelminä käytettiin muotoiluajatteluun soveltuvia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä, kuten haastattelua, havainnointia ja yhteiskehittämistä. Menetelmien avulla selvitettiin asiakkaiden, asiantuntijoiden ja henkilökunnan näkemyksiä kehityskohteista. Johtopäätökset pyrittiin luomaan taustoituksen ja laadullisilla menetelmillä kerätyn aineiston pohjalta. Laadullisen tutkimuksen esiymmärryksenä käytettiin asiakaskokemusta strategisena valintana sekä ympäristöpsykologiaa.
Opinnäytetyön tuloksina syntyi analysoituja näkemyksiä ja kehitysehdotuksia, joiden avulla GreenStar Hotels voi tehdä liiketoimintastrategian yksiköiden tiloihin liittyen.