Suosittelumarkkinoinnin vaikutuksia : Avain Säästöpankki
Möttönen, Janika (2013)
Möttönen, Janika
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090825507
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090825507
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä suosittelumarkkinointi tarkoittaa. Opinnäytetyön teoria osuudessa käsitellään muun muassa suosittelumarkkinoinnin syntymistä ja sen vaikutuksia muun muassa uusasiakashankintoihin ja yrityksen kannattavuuteen. Opimäytetyössä kerrotaan myös asiakasuskollisuudesta ja asiakastyytyväisyydestä, sekä asiakkaan menettämisestä ja henkilöstön motivoinnista.
Opinnäytetyön käytännön osuus tehtiin Kokkolan Avain Säästöpankille, ja tehtävänä oli suunnitella suositteluprojekti. Suositteluprojektin tavoitteena oli miettiä, kuinka saada suosittelun avulla uusia asiakkaita Avain Säästöpankille. Opinnäytetyön käytännön osuudessa käsitellään myös projektin suunnittelua, toteutusta ja sen tuloksia.
Opinnäytetyön käytännön osuus tehtiin Kokkolan Avain Säästöpankille, ja tehtävänä oli suunnitella suositteluprojekti. Suositteluprojektin tavoitteena oli miettiä, kuinka saada suosittelun avulla uusia asiakkaita Avain Säästöpankille. Opinnäytetyön käytännön osuudessa käsitellään myös projektin suunnittelua, toteutusta ja sen tuloksia.