ICT-palveluvastaavana kehittyminen
Ahonen, Ville (2023)
Ahonen, Ville
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091125635
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091125635
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toteutettu oppimispäiväkirjan muodossa. Opinnäytetyössä seurataan kirjoittajan päivittäin tekemää työtä ICT-palveluvastaavana 65 työpäivän ajan. Tavoitteena opinnäytetyöllä on tukea kirjoittajan ammatillista kehittymistä, sekä tunnistaa kehityskohteita kirjoittajassa ja hänen työtehtävissään. Kehittymisen teemoiksi kirjoittaja on valinnut asiakaspalvelun ja ongelmanratkaisutaidon.
Opinnäytetyön alussa on selostettu keskeisimmät työtehtävät, tietoperusta ja sidosryhmät. Tietoperustassa on kerrottu tarkemmin opinnäytetyöhön liittyvästä teoriasta ja kirjoittajan aloitustilanteesta. Päiväkirjaosiossa kirjoittaja on kuvannut päivittäin tekemiään työtehtäviä ja analysoinut niitä tarkemmin.
Raportoinnin aikana tuli esille, että palveluvastaavana työskenteleminen vaatii mukautumista haastaviin tilanteisiin. Kirjoittajan asiakaspalvelutaidot ja ongelmanratkaisukyky kehittyivät monipuolisten työtehtävien ansiosta. Kertynyt kokemus auttoi kirjoittajaa kehittymään itsenäisenä toimijana kohti itsenäistä asiantuntijuutta.
Opinnäytetyön alussa on selostettu keskeisimmät työtehtävät, tietoperusta ja sidosryhmät. Tietoperustassa on kerrottu tarkemmin opinnäytetyöhön liittyvästä teoriasta ja kirjoittajan aloitustilanteesta. Päiväkirjaosiossa kirjoittaja on kuvannut päivittäin tekemiään työtehtäviä ja analysoinut niitä tarkemmin.
Raportoinnin aikana tuli esille, että palveluvastaavana työskenteleminen vaatii mukautumista haastaviin tilanteisiin. Kirjoittajan asiakaspalvelutaidot ja ongelmanratkaisukyky kehittyivät monipuolisten työtehtävien ansiosta. Kertynyt kokemus auttoi kirjoittajaa kehittymään itsenäisenä toimijana kohti itsenäistä asiantuntijuutta.
