Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalvelu mittatyönä : Case: Minkkiturkin suunnittelu, kaavoitus ja valmistus

Jokelainen, Eeva (2012)

 
Avaa tiedosto
Jokelainen_Eeva.pdf (2.320Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Jokelainen, Eeva
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091225693
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia asiakaspalvelua, mitä se sisältää ja sen merkitystä suunnittelijan ja pienyrittäjän näkökulmasta. Taustatietoa asiakaspalveluun haettiin kirjallisuudesta, Internetistä sekä haastattelemalla asiakasta. Lisäksi hyödynnettiin suunnittelijan käytännön kokemusta asiakaspalvelusta sekä turkis- ja vaatetusalan kokemusta. Minkkiturkin eri toteutusvaiheet esitellään työssä valokuvien avulla.

Suunnittelun lähtökohtana olivat minkinnahat, tutustuminen turkistrendeihin, minkinnahkoihin sopivat työtavat sekä asiakkaan omat intressit mallin suhteen. Suunnitelija sai silti vapaat kädet tehdä erilaisia malliehdotuksia asiakkaalle. Haasteellista oli saada luonnonsävyisistä ja laadultaan erilaisista ja erikokoisista minkinnahoista laadukas, yksilöllinen ja istuva tuote. Lopputulos oli onnistunut ja asiakkaan toiveiden mukainen.

Käytännön osuudessa suunniteltiin, kaavoitettiin ja valmistettiin yksityiselle asiakkaalle minkkiturkki henkilökohtaisten mittojen mukaan. Lisäksi kirjallisessa osuudessa dokumentoitiin minkkiturkin eri toteutusvaiheet.Tuloksena selvisi että luottamus, kuuntelutaito ja kyky aistia asiakkaan tarpeet ovat tärkeimpiä ominaisuuksia asiakassuhteen onnistumiselle ja jatkumiselle. Nämä seikat toteutuivat kyseissä asiakassuhteessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste