Asiakastyytyväisyystutkimus : Case Hanhinevan Puutarha
Saarilampi, Marjo; Vuolle, Johanna (2012)
Saarilampi, Marjo
Vuolle, Johanna
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091225694
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091225694
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Hanhinevan Puutarha, joka sijaitsee Himangalla. Hanhinevan Puutarha on perustettu vuonna 1957. Se tarjoaa asiakkailleen erilaisia kukkia, kukka-asetelmia ja hautauspalveluita.
Työn tarkoituksena oli selvittää, millaiseksi asiakkaat kokevat Hanhinevan Puutarhan asiakaspalvelun ja tuotevalikoiman sekä tuotteiden laadun. Tutkimus kohdistettiin Himangan kotitalouksille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdyimme siihen, miten tehdään asiakkaista tyytyväisiä. Käsittelimme asiakaslähtöisyyttä, asiakaspalvelua ja asiakaspalvelijaa sekä asiakasta. Tutkimusmenetelmänä käytimme kvantitatiivista asiakaskyselyä. Vastauksia saimme 145 kappaletta.
Tutkimus toteutettiin vuoden 2012 alussa, jolloin asiakkaille lähetettiin kyselylomake postitse. Tulokset analysoitiin Excel-taulukkolaskentaohjelmaa apuna käyttäen.
Tuloksista kävi ilmi, että asiakkaat ovat tyytyväisiä Hanhinevan Puutarhalta saamaansa palveluun. Tuotevalikoiman monipuolisuuteen ja tuotteisiin oltiin myös tyytyväisiä. Asiakkaiden kehittämisehdotuksia olivat hieman halvemmat ja trendikkäämmät tuotteet. Kaiken kaikkiaan asiakaspalvelun sanottiin olevan ystävällistä ja positiivista.
Työn tarkoituksena oli selvittää, millaiseksi asiakkaat kokevat Hanhinevan Puutarhan asiakaspalvelun ja tuotevalikoiman sekä tuotteiden laadun. Tutkimus kohdistettiin Himangan kotitalouksille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdyimme siihen, miten tehdään asiakkaista tyytyväisiä. Käsittelimme asiakaslähtöisyyttä, asiakaspalvelua ja asiakaspalvelijaa sekä asiakasta. Tutkimusmenetelmänä käytimme kvantitatiivista asiakaskyselyä. Vastauksia saimme 145 kappaletta.
Tutkimus toteutettiin vuoden 2012 alussa, jolloin asiakkaille lähetettiin kyselylomake postitse. Tulokset analysoitiin Excel-taulukkolaskentaohjelmaa apuna käyttäen.
Tuloksista kävi ilmi, että asiakkaat ovat tyytyväisiä Hanhinevan Puutarhalta saamaansa palveluun. Tuotevalikoiman monipuolisuuteen ja tuotteisiin oltiin myös tyytyväisiä. Asiakkaiden kehittämisehdotuksia olivat hieman halvemmat ja trendikkäämmät tuotteet. Kaiken kaikkiaan asiakaspalvelun sanottiin olevan ystävällistä ja positiivista.