Asiakastyytyväisyystutkimus Kuntokeskus Actilife Oy:lle
Alasimi, Jonna (2012)
Alasimi, Jonna
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091225696
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091225696
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Kuntokeskus Actilife Oy:n asiakkaiden tyytyväisyyttä Actilifen tarjoamiin palveluihin. Asiakastyytyväisyystutkimus kohdistettiin Actilifen jäseniin. Kyseessä oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus, joka toteutettiin maaliskuussa 2012.
Asiakastyytyväisyys on keskeinen menestystekijä tulevaisuuden liiketoiminnassa. Se ei synny ilman työtä, vaan edellyttää tyytyväisyyteen pohjautuvan johtamis- ja markkinointijärjestelmän toteuttamista eli asiakastyytyväisyysjohtamista. Asiakastyytyväisyysjohtaminen on toimintamalli, jossa yhdistyy eri markkinointiin liittyviä osa-alueita, kuten mm. asiakassuhdemarkkinointi ja sisäinen markkinointi.
Asiakassuhteet ovat nousseet yrityksissä keskeiseksi johtamisen kohteeksi. Asiakassuhteet nähdään nyt yrityksen pääomana, jota kehittämällä ja vaalimalla yritys tekee parempaa tulosta, kasvattaa arvoaan ja luo vahvemman aseman markkinoilla.
Asiakastyytyväisyys on keskeinen menestystekijä tulevaisuuden liiketoiminnassa. Se ei synny ilman työtä, vaan edellyttää tyytyväisyyteen pohjautuvan johtamis- ja markkinointijärjestelmän toteuttamista eli asiakastyytyväisyysjohtamista. Asiakastyytyväisyysjohtaminen on toimintamalli, jossa yhdistyy eri markkinointiin liittyviä osa-alueita, kuten mm. asiakassuhdemarkkinointi ja sisäinen markkinointi.
Asiakassuhteet ovat nousseet yrityksissä keskeiseksi johtamisen kohteeksi. Asiakassuhteet nähdään nyt yrityksen pääomana, jota kehittämällä ja vaalimalla yritys tekee parempaa tulosta, kasvattaa arvoaan ja luo vahvemman aseman markkinoilla.