Asiakastyytyväisyystutkimus : Luomukauppa Chaga
Godoy, Tuija; Kattilakoski, Tuomas (2012)
Godoy, Tuija
Kattilakoski, Tuomas
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091225697
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091225697
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin Kokkolassa sijaitsevan Luomukauppa Chagan asiakastyytyväisyyttä. Asiakastyytyväisyydellä tarkoitetaan odotuksia ja kokemuksia, joita asiakkaalla on yrityksestä. Asiakkaan ja palvelun tarjoajan välinen vuorovaikutus on suuressa osassa, kun asiakas arvioi palvelun laatua ja omaa tyytyväisyyttään. Asiakastyytyväisyys ja palvelun laatu ovat yritykselle tärkeitä kilpailukeinoja. Yritys saavuttaa asiakastyytyväisyyttä tarjoamalla sellaista palvelua, jota asiakkaat arvostavat ja odottavat yritykseltä,
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Luomukauppa Chagan asiakastyytyväisyyttä sen tarjoamiin palveluihin ja henkilökunnan toimintaan, liikkeen toimivuuteen ja siisteyteen sekä sijaintiin ja tuotevalikoimaan. Tutkimuksen tulosten avulla Luomukauppa Chagan omistajat saivat arvokasta tietoa siitä, minkälaista palvelua asiakkaat ovat saaneet Luomukauppa Chagassa. Tutkimus toi esiin myös joitakin kehitysideoita, joita asiakkaat haluaisivat lisätä palveluihin.
Tutkimus oli kvantitatiivinen kyselytutkimus, ja se toteutettiin kahden viikon ajan syyskuussa 2011. Kyselyyn vastaaminen ja lomakkeen palautus tapahtui päivittäisen asioinnin yhteydessä Luomukauppa Chagan kassapisteessä. Kyselyyn vastanneiden kesken arvottiin kaksi 15 euron arvoista lahjakorttia. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat kaikki Luomukauppa Chagan asiakkaat.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Luomukauppa Chagan asiakastyytyväisyyttä sen tarjoamiin palveluihin ja henkilökunnan toimintaan, liikkeen toimivuuteen ja siisteyteen sekä sijaintiin ja tuotevalikoimaan. Tutkimuksen tulosten avulla Luomukauppa Chagan omistajat saivat arvokasta tietoa siitä, minkälaista palvelua asiakkaat ovat saaneet Luomukauppa Chagassa. Tutkimus toi esiin myös joitakin kehitysideoita, joita asiakkaat haluaisivat lisätä palveluihin.
Tutkimus oli kvantitatiivinen kyselytutkimus, ja se toteutettiin kahden viikon ajan syyskuussa 2011. Kyselyyn vastaaminen ja lomakkeen palautus tapahtui päivittäisen asioinnin yhteydessä Luomukauppa Chagan kassapisteessä. Kyselyyn vastanneiden kesken arvottiin kaksi 15 euron arvoista lahjakorttia. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat kaikki Luomukauppa Chagan asiakkaat.