Asiakkuuden hoitomallisuunnitelman luonti : Kespron Valtakunnalliset ketjut
Kari, Katri (2023)
Kari, Katri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091325722
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023091325722
Tiivistelmä
Asiakassuhteiden hoitaminen ja kehittäminen on yritykselle liiketoiminnallisesti kannattavaa tekemistä. Suunnitelmallinen toiminta on resurssien kannalta tehokasta ja selkeät, kirjatut toimenpiteet luovat rungon asiakkuuksien hoitamiseen.
Kespron Valtakunnallisten ketjujen myyntitiimissä oli tarve asiakkuuksien hoitamiseen tarkoitetulla hoitomallisuunnitelmalla. Suunnitelmaan koottiin asiakkuuksien eri vaiheiden toimenpiteet ja suunnitelma niiden kehittämisestä.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, joka toteutettiin haastatteluin. Opinnäytetyötä varten haastateltiin asiakkaita, Valtakunnallisten ketjujen myyntitiimiä sekä Kespron sisäisiä sidosryhmiä erilaisiin asiakkuuden hoitomallin vaiheisiin liittyen.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi Asiakkuuden hoitomallisuunnitelma Valtakunnallisten ketjujen myyntitiimin käyttöön. Hoitomallisuunnitelmaan kerättiin tietoja historiasta kertyneistä opeista ja kehitettiin yksityiskohtaiset hoitomallisuunnitelmat asiakkuuksien eri elinkaarivaiheisiin.
Kespron Valtakunnallisten ketjujen myyntitiimissä oli tarve asiakkuuksien hoitamiseen tarkoitetulla hoitomallisuunnitelmalla. Suunnitelmaan koottiin asiakkuuksien eri vaiheiden toimenpiteet ja suunnitelma niiden kehittämisestä.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, joka toteutettiin haastatteluin. Opinnäytetyötä varten haastateltiin asiakkaita, Valtakunnallisten ketjujen myyntitiimiä sekä Kespron sisäisiä sidosryhmiä erilaisiin asiakkuuden hoitomallin vaiheisiin liittyen.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi Asiakkuuden hoitomallisuunnitelma Valtakunnallisten ketjujen myyntitiimin käyttöön. Hoitomallisuunnitelmaan kerättiin tietoja historiasta kertyneistä opeista ja kehitettiin yksityiskohtaiset hoitomallisuunnitelmat asiakkuuksien eri elinkaarivaiheisiin.