Sisäinen viestintä ja johtaminen hybridimallissa
Pasanen, Sari (2023)
Pasanen, Sari
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023100927077
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023100927077
Tiivistelmä
Hybridityöstä on tullut uusi normaali ja työelämä muuttunut pysyvästi, kun töitä tehdään sekä etä- että lähityönä. Työelämän nopea muutos on aiheuttanut erilaisia haasteita viestinnälle ja johtamiselle, sillä töitä ei enää tehdä fyysisesti samasta toimistosta. Opinnäytetyön tavoitteena oli korostaa ketterän sisäisen viestinnän ja kaikki huomioon ottavan johtamisen tärkeyttä hybridimallissa. Onnistunut viestintä ja hyvä johtaminen edesauttavat työntekijöiden sitoutumista yritykseen, mikä ylläpitää yrityksen kilpailukykyä. Opinnäytetyö on tehty Baronan Joensuun palvelukeskuksessa toimivalle asiakkuustiimille.
Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena, ja tiedonhankinnan menetelmänä toimi sähköinen kysely tutkittavan Baronan palvelukeskuksen tiimin työntekijöille sekä Baronan kolmen esihenkilön haastattelut.
Opinnäytetyön lopputuloksena luotiin malli hybridijohtamiselle sekä suunnitelma sisäiselle viestinnälle. Malli ja suunnitelma antavat asiakkuustiimin esihenkilöille suuntaviivat ja raamit, joita he voivat noudattaa omassa työssään. Luotua mallia on mahdollista hyödyntää myös muissa vastaavissa Baronan tiimeissä sekä muissa organisaatioissa.
Hybrid work has become a new normal and working life has changed permanently, as work is done partly remotely from home and partly from the office. This fast change in working life has caused different challenges for communication and management when work is no longer done physically from the same office. The purpose of this the-sis was to highlight the importance of agile communication and responsive management. Successful communication and good management help employees commit to the company, which in turn helps the company to remain competitive. The thesis was made for the Barona customer service team operating in Joensuu.
The thesis was carried out as a case study and the information acquisition method was an electronic survey for the employees of the researched team and interviews were made for three supervisors from Barona.
The result of the thesis was a hybrid management model and internal communication plan. The model and plan both offers guidelines and frameworks to the customer team supervisors, which they can utilize in their everyday work. The created model can also be utilized in other similar teams at Barona and in completely different organizations.
Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena, ja tiedonhankinnan menetelmänä toimi sähköinen kysely tutkittavan Baronan palvelukeskuksen tiimin työntekijöille sekä Baronan kolmen esihenkilön haastattelut.
Opinnäytetyön lopputuloksena luotiin malli hybridijohtamiselle sekä suunnitelma sisäiselle viestinnälle. Malli ja suunnitelma antavat asiakkuustiimin esihenkilöille suuntaviivat ja raamit, joita he voivat noudattaa omassa työssään. Luotua mallia on mahdollista hyödyntää myös muissa vastaavissa Baronan tiimeissä sekä muissa organisaatioissa.
Hybrid work has become a new normal and working life has changed permanently, as work is done partly remotely from home and partly from the office. This fast change in working life has caused different challenges for communication and management when work is no longer done physically from the same office. The purpose of this the-sis was to highlight the importance of agile communication and responsive management. Successful communication and good management help employees commit to the company, which in turn helps the company to remain competitive. The thesis was made for the Barona customer service team operating in Joensuu.
The thesis was carried out as a case study and the information acquisition method was an electronic survey for the employees of the researched team and interviews were made for three supervisors from Barona.
The result of the thesis was a hybrid management model and internal communication plan. The model and plan both offers guidelines and frameworks to the customer team supervisors, which they can utilize in their everyday work. The created model can also be utilized in other similar teams at Barona and in completely different organizations.