Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastutkimus SOL Pesulapalvelut Oy:lle

Suvanto, Sini (2011)

 
Avaa tiedosto
Suvanto_Sini.pdf (2.321Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Suvanto, Sini
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101327430
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää minkälaiset tekijät vaikuttavat asiakkaiden ostopäätökseen valitessa pesulapalvelua tai pesulapalvelua tarjoavaa yritystä, minkälaisia kriteerejä asiakkailla on näitä valintoja tehdessään, ja miten ne painottuvat. Haluttiin myös selvittää, miten suuri tekijä SOL Konsernin ympäristöpolitiikkaan perustuvat ympäristökampanjat ja muu pesulatoiminnan ekologisuus on asiakkaille ostettaessa pesulapalvelua.

Lisäksi tutkimuksen kohteena olivat asiakaskunnan palvelukulutustottumukset, asiakkaiden kiinnostus palvelumyymälästä saatavilla olevaan informaatioon, sekä asiakkaiden tuttuus SOL Pesulapalvelut Oy:n tarjoaminen SOL Suojakäsittelyn ja kolmen tunnin toimitusajan kanssa. Kokkolan SOL Pesulapalvelut Oy:n asiakkaiden profilointia varten kysyttiin muutamia peruskysymyksiä.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään yleisesti useimpien pesuloiden valikoimaan kuuluvia palveluita, tekstiilihuoltoa ja näiden ympäristötekijöitä, sekä markkinointitutkimuksen teoriaa erityisesti tämänkaltaisen tutkimuksen näkökulmasta.

Tutkimusote oli kvantitatiivinen, ja tutkimus toteutettiin palvelumyymälässä asiakkaille suunnattuna kyselynä. Tutkimus tehtiin joulukuun kahden ensimmäisen viikon aikana.

Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että asiakkaat arvostavat asiantuntemusta, itse pesupalvelua ja jonkin verran myös ympäristöön liittyviä tekijöitä. Tulosten avulla voidaan kohdentaa palveluista informointia sitä kaipaaviin kohteisiin. Profiililtaan SOL Pesulapalvelut Kokkolan asiakkaat ovat odotetun mukaisia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste