Asiakastyytyväisyystutkimus Kokkolan kaupungin IT-palvelukeskukselle
Lehtomäki, Anu (2011)
Lehtomäki, Anu
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101327442
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101327442
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Kokkolan kaupungin IT-palvelukeskuksen asiakastyytyväisyyttä. Teoriaosiossa on käsitelty asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua. Työn tavoitteena oli selvittää asiakkaiden mielipiteitä yrityksen palvelun laadusta, kuinka paljon asiakkaat tietävät yrityksestä ja sen toiminnasta ja vertailla tuloksia vuoden 2006 kyselyyn.
Tutkimus oli kvantitatiivinen kyselytutkimus, joka sisälsi yhden avoimen kysymyksen. Kysely toteutettiin Webropol-ohjelmalla. Tutkimuksen kohdejoukkoon valittiin Kokkolan kaupungin työntekijöitä eri hallintokunnista. Kysely lähetettiin yhteensä 3 320 työntekijälle ja vastausprosentti oli 22,7 %. Tulokset analysointiin Webropol-ohjelman raportilla ja kuviot havainnollistettiin Ecxel-ohjelmalla.
IT-yksikön asiakastyytyväisyys oli hyvä. Erityisesti asiantuntevuudesta ja ystävällisyydestä pidettiin. Kehitettävää oli palvelun nopeudessa ja toiminnan informoimisessa.
Tutkimus oli kvantitatiivinen kyselytutkimus, joka sisälsi yhden avoimen kysymyksen. Kysely toteutettiin Webropol-ohjelmalla. Tutkimuksen kohdejoukkoon valittiin Kokkolan kaupungin työntekijöitä eri hallintokunnista. Kysely lähetettiin yhteensä 3 320 työntekijälle ja vastausprosentti oli 22,7 %. Tulokset analysointiin Webropol-ohjelman raportilla ja kuviot havainnollistettiin Ecxel-ohjelmalla.
IT-yksikön asiakastyytyväisyys oli hyvä. Erityisesti asiantuntevuudesta ja ystävällisyydestä pidettiin. Kehitettävää oli palvelun nopeudessa ja toiminnan informoimisessa.