Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Haluan tulla kuulluksi ja ymmärretyksi : selkokielinen asiakastyytyväisyyskysely Kulttuuripaja Saimaalle

Niemi, Meeri; Reiman, Kirsi (2023)

 
Avaa tiedosto
Niemi_Reiman.pdf (716.6Kt)
Lataukset: 


Niemi, Meeri
Reiman, Kirsi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102227802
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on vahvistaa Kulttuuripaja Saimaan toimintoihin osallistuvien asiakkaiden osallisuuden tunnetta, luomalla yhdessä uusi selkokielinen asiakastyytyväisyyskysely. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia tullaan hyödyntämään pajatoiminnan vaikuttavuuden arvioinnissa ja toiminnan edelleen kehittämisessä.

Opinnäytetyön toimeksiantaja on kolmannen sektorin toimija Kulttuuripaja Saimaa, jolla oli tarve uuteen selkokieliseen asiakastyytyväisyyskyselyyn. Pajan toiminnan tavoitteena on edistää nuorten aikuisten hyvinvointia, arjenhallintaa, osallisuutta sekä sosiaalisten taitojen vahvistumista.

Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena kehittämistyönä lineaarisen mallin mukaan. Selkokielinen asiakastyytyväisyyskysely luotiin yhdessä Kulttuuripaja Saimaan asiakkaiden kanssa. Ennen uuden asiakastyytyväisyyskyselyn luomista analysoitiin Kulttuuripaja Saimaan vanha asiakastyytyväisyyskysely ja nostettiin sieltä esiin isoja kokonaisuuksia käsittäviä kyselyn kohtia. Näitä olivat esimerkiksi elämänhallintaan ja osallisuuteen liittyvät kysymykset. Asiakkaille pidettävässä Learning Cafe -mallisessa asiakasraadissa edellä mainitut sanat sanoitettiin uudelleen asiakkaiden itsensä tuottamilla sanoilla.

Opinnäytetyön tuloksena syntynyt uusi selkokielinen asiakastyytyväisyyskysely hyväksytettiin pajan asiakkailla sekä henkilökunnalla. Asiakkailta saadun palautteen mukaan asiakastyytyväisyyskysely on selkokielinen ja siinä käytetään asiakkaiden ymmärrettäviä sanoja sekä lauseita. Henkilökunnan mielestä kyselyn avulla pystytään todentamaan toiminnan vaikuttavuutta ja kehittää toimintaa entistä asiakaslähtöisemmäksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste