Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Företags kommunikation på mässor : Konsumenternas marknad i Ryssland

Nordström, Valentina (2011)

 
Avaa tiedosto
Nordstrom_Valentina.pdf (5.742Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Nordström, Valentina
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102427874
Tiivistelmä
Det här arbetet handlar om företagets kommunikation på mässor. Marknadsområdet som valdes är konsumenternas marknad i Ryssland. Ryssland är en stor marknad som växer hela tiden och marknadspotentialen ger möjligheter för finska företag att dela sin verksamhet med ryska marknaden. Arbetets målsättning var att ge en bild av företagets deltagande i en mässa och förklara kommunikationens rol vid mässdeltagandet.

I den teoretiska delen beskrivs konsumenternas kultur i Ryssland, mässverksamhet i Ryssland, vilka mässor är populära och varför. Att mäta ryska marknaden av hälsosam mat, ekologiska, rena produkter av hög kvalitet är största mål vid mässverksamhet i Ryssland. Att lansera en ny produkt, bygga upp ett varumärke, presentera produkt och studera marknadstrender har stor betydelse vid deltagandet i mässor i Ryssland för utlänska firmor. Bra planerad strategi som består av måldefinition, budgetering och swotanalys tas upp med deltagandet i mässor.

I kapitlet kommunikationens roll vid mässdeltagandet behandlas företagets kommunikation med kunder på mässor. Det högsta kommunikativa målet syftar till att få ökad besöksfrekvens. Det innebär att styra val av kommunikationskanaler. Annonsering, publicitet, sales stöd, direktreklam, personlig försäljning och marknadsundersökning analyseras i examens arbetet.

Den praktiska delen av arbetet innehåller forskning med kvantitativ metod i form av en postenkäundersökning bland finska företag om mässdeltagandet i Ryssland och kvalitativ metod i form av en kvalitativ intervju om kommunikationens roll vid deltagandet i mässan. Av 60 företag som valdes för den kvantitativa undersökningen används 17 i examensarbetet. Svarsantal ger inte full bild om mässdeltagandet men varje svar har stor betydelse för examensarbetet. Sex kvalitativa intervjuer ägde rum i undersökningen inom reklam branschen, kultur och fritid samt Mirka Ab. Resultatet av undersökningen visade att produkt presentation, bra information om företaget, val av effektivt kommunikationsstöd är viktiga faktorer för att deltagandet i mässan ska lyckas.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste