Isojakorock : Yleisötapahtuman järjestäminen käytännössä
Aho, Piia (2011)
Aho, Piia
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102427896
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102427896
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on yleisötapahtuman järjestäminen projektina sekä lohtajalaisen Isojakorock -tapahtuman kehittäminen. Kyseessä on toiminnallinen työ. Opinnäytetyön tarkoituksena on tarjota tapahtumaa järjestävälle Isojako ry:lle uudenlaisia lähestymistapoja tapahtuman järjestämiselle ja markkinoinnille. Tapahtumajärjestäjille halusin luoda täsmällisen ohjenuoran tulevien Isojakorock -tapahtumien kehittämiseksi
Opinnäytetyö on toteutettu projektiluontoisesti. Varsinainen toiminnallinen osa toteutettiin 11. kesäkuuta 2011, jolloin järjestettiin neljäs Isojakorock -tapahtuma.
Kirjallinen osa jakautuu viiteen eri osa-alueeseen, joista ensimmäinen (luku 2) on teoreettinen ja se keskittyy yleisötapahtuman järjestämiseen projektina. Tämän jälkeen paneudun markkinointiin, Isojakorockin kannalta oleelliseen markkinoinnin osa-alueeseen; markkinointiviestintään. Kappaleessa on osio myös ongelmatilanteita ja niiden ratkaisemista varten. Seuraavaksi esitän näkökulmia yhteisötapahtuman kehittämiseksi strategisista lähtökohdista. Sitten on vuorossa Isojako ry:n historian ja nykytilan kuvaus, sisältäen raportin tapahtuman järjestämisestä ja toteutumisesta kesäkuussa 2011. Viimeisessä luvussa peilaan tapahtuman vahvuuksia, heikkouksia, mahdollisuuksia ja uhkia suhteessa tapahtuman tulevaisuuteen. Lopussa listaan yleisötapahtuman järjestämisen erilaiset vaiheet.
Opinnäytetyö on toteutettu projektiluontoisesti. Varsinainen toiminnallinen osa toteutettiin 11. kesäkuuta 2011, jolloin järjestettiin neljäs Isojakorock -tapahtuma.
Kirjallinen osa jakautuu viiteen eri osa-alueeseen, joista ensimmäinen (luku 2) on teoreettinen ja se keskittyy yleisötapahtuman järjestämiseen projektina. Tämän jälkeen paneudun markkinointiin, Isojakorockin kannalta oleelliseen markkinoinnin osa-alueeseen; markkinointiviestintään. Kappaleessa on osio myös ongelmatilanteita ja niiden ratkaisemista varten. Seuraavaksi esitän näkökulmia yhteisötapahtuman kehittämiseksi strategisista lähtökohdista. Sitten on vuorossa Isojako ry:n historian ja nykytilan kuvaus, sisältäen raportin tapahtuman järjestämisestä ja toteutumisesta kesäkuussa 2011. Viimeisessä luvussa peilaan tapahtuman vahvuuksia, heikkouksia, mahdollisuuksia ja uhkia suhteessa tapahtuman tulevaisuuteen. Lopussa listaan yleisötapahtuman järjestämisen erilaiset vaiheet.