Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaslähtöisen verkkosivun perustaminen - aloittelevalle pienyrittäjälle

Savolainen, Lotta (2023)

 
Avaa tiedosto
Savolainen_Lotta.pdf (689.8Kt)
Lataukset: 


Savolainen, Lotta
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102627997
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tarkoitettu havainnollistamaan asiakaslähtöisten verkkosivujen rakennetta aloittelevalle pienyrittäjälle. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena tutkimustyönä käyttäen laadullisena tutkimusmenetelmänä teemahaastatteluja. Teemahaastatteluiden avulla saatiin kerättyä tietoa asiakaslähtöisten verkkosivujen rakentamis- ja käyttötavasta kahden pienyrittäjän näkökulmasta. Opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä toimi perusteilla oleva pienyritys.

Asiakassuhteisiin panostaminen on palveluyrityksen perusta. Markkinoinnin kohdentamisen kannalta tärkeää on potentiaalisten asiakkaiden tunnistaminen ihmismassasta ja vahva yhdenmukainen viestintä yrityksen tuotteista ja palvelukonseptista. Tässä työssä tutustutaan ajankohtaisiin trendeihin ja ilmiöihin, joista tärkein on nopeasti kasvava digitalisaatio. Digitalisaation myötä yritysten verkkonäkyvyys ja sen kautta toteutettava viestintä on yhä tärkeämpi väylä asiakassuhteiden luomiseksi ja ylläpitämiseksi.

Strateginen viestintä ja kohdennettu markkinointi ovat osa asiakaslähtöistä toimintaa. Jotta asiakaspalvelutilannetta voitaisiin enemmän tarkastella myös itse asiakkaan silmin, tulisi meidän myös entistä paremmin ymmärtää asiakkaan käymää palvelu- ja tapahtumaprosessia verkkosivuilla. Tässä työssä esitellään esimerkkiasiakkaan kokema palvelupolku, jonka avulla toimeksiantajan oli mahdollista perehtyä asiakkaan kokemaan palveluprosessiin verkkosivuilla. Verkkosivujen kannalta tärkeimpien teknisten ominaisuuksien esittely työn loppupuolella edistää peruskäsityksen syntymistä asiakaslähtöisistä verkkosivuista. Haastattelujen pohjalta tärkeäksi teemaksi nousi yrityksen ja yrittäjän tietotekniseen osaamiseen panostaminen tai mikäli tämä ei ole mahdollista, niin tietoteknisten palveluiden ulkoistaminen osaavalle ammattilaiselle. Verkkosivuja pidetään vakavasti otettavan yrityksen merkkinä ja ne ovat tärkeä osa yrityksen verkkonäkyvyyttä. Hieman yllättävänä tutkimustuloksena selvisi, että yritys pystyi paikkaamaan verkkosivujensa puutteita olemalla aktiivinen muilla sosiaalisen median alustoilla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste