Lastenliike Nomparellin palveluympäristön tutkiminen PAD-mallin avulla
Vatunen, Anne-Mari (2011)
Vatunen, Anne-Mari
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102728041
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102728041
Tiivistelmä
Kilpailutilanne vaatealalla kiristyy joka vuosi entisestään, Samoin kulut kasvavat vuosi vuodelta suuremmiksi ja suuremmiksi. Tuottaakseen voittoa tulee yrityksen lisätä myyntiään joka vuosi ja yrityksen on pärjättävä hyvin jokaisella yritystoiminnan alueella. Myymäfäympäristö on keino erottua muista ja saavuttaa näin kilpailuetua.
Tässä lopputyössä tarkastelun kohteena on myymäläympäristö. Tavoitteena on selvittää miten Lastenvaateliike Nomparellin myymäläympäristö vaikuttaa asiakkaaseen onko ostokokemus ollut positiivinen lähestymiskäyttäytymiseen kannustava. Tarkastelemme myymäläympäristön eri osatekijöitä, joita on myymälän rakenne, tuotevalikoima ja palvelut.
Nonparellissa on noussut halu tietaa miten asiakkaat kokevat nykyisen myymäläympäristön ja myös vihiä siitä onko mahdollisille puutteille jotain tehtävissä. Yritys tuntee kohderyhmänsä ja kilpailuympäristönsä jo hyvin, mutta on myös tietoinen faktasta, että toimintaympäristöä tulee aika ajoin olla valmis muuttamaan, jotta myymälä vastaa sen hetkisiä yrityskuvatavoitteita ja voi säilyttää paikkansa markkinoilla.
Tämän opinnäytetyön tutkimusongelmana on löytää konkreettisia parannuskohteita elämyksellisyyttä Lastenliike Nonparellin myymäläympäristöön. Lisäksi yhteenvedossa pyrin yhdistämään työkokemukseeni pohjaten intuitiivisia ajatuksia siitä kuinka myymäläympäristöä voitaisiin kehittää edelleen.
Tässä lopputyössä tarkastelun kohteena on myymäläympäristö. Tavoitteena on selvittää miten Lastenvaateliike Nomparellin myymäläympäristö vaikuttaa asiakkaaseen onko ostokokemus ollut positiivinen lähestymiskäyttäytymiseen kannustava. Tarkastelemme myymäläympäristön eri osatekijöitä, joita on myymälän rakenne, tuotevalikoima ja palvelut.
Nonparellissa on noussut halu tietaa miten asiakkaat kokevat nykyisen myymäläympäristön ja myös vihiä siitä onko mahdollisille puutteille jotain tehtävissä. Yritys tuntee kohderyhmänsä ja kilpailuympäristönsä jo hyvin, mutta on myös tietoinen faktasta, että toimintaympäristöä tulee aika ajoin olla valmis muuttamaan, jotta myymälä vastaa sen hetkisiä yrityskuvatavoitteita ja voi säilyttää paikkansa markkinoilla.
Tämän opinnäytetyön tutkimusongelmana on löytää konkreettisia parannuskohteita elämyksellisyyttä Lastenliike Nonparellin myymäläympäristöön. Lisäksi yhteenvedossa pyrin yhdistämään työkokemukseeni pohjaten intuitiivisia ajatuksia siitä kuinka myymäläympäristöä voitaisiin kehittää edelleen.