Liiketoimintasuunnitelma : Case: Oy Rogersound Ab
Hänninen, Susanna (2011)
Hänninen, Susanna
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102728053
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023102728053
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin kokkolalaiselle yritykselle, Oy Rogersound Ab:lle.
Tarkoituksena oli selvittää kannattaako yrityksen laajentaa toimintaansa harrastuksesta kokopäiväiseksi. Välineenä tässä työssä käytettiin liiketoimintasuunnitelmaa, joka laadittiin yhdessä Kokkolan Uusyrityskeskus Firmaxin kanssa.
Opinnäytetyöni teoriaosuuteen valitsin pohdintaa yrittäjyydestä, sen vaihtoehdoista ja haasteista. Lisäksi perehdyin liiketoimintasuunnitelmaan - syihin miksi se kannattaa tehdä, hyötyihin mitä siitä saa, sekä siihen, mitä tietoa se yleisimmin sisältää.
Lopputuloksena todettiin, että tietyin edellytyksin liiketoiminta kannattaa laajentaa kokopäiväiseksi. Suurimmiksi kehittämiskohteiksi nousivat liikeidea, joka on todella laaja, oman osaamisen kehittäminen, jotta pysytään toimintaympäristön muutoksissa mukana, sekä markkinointi, jonka avulla saadaan laaj ennettua asiakaskuntaa.
Tarkoituksena oli selvittää kannattaako yrityksen laajentaa toimintaansa harrastuksesta kokopäiväiseksi. Välineenä tässä työssä käytettiin liiketoimintasuunnitelmaa, joka laadittiin yhdessä Kokkolan Uusyrityskeskus Firmaxin kanssa.
Opinnäytetyöni teoriaosuuteen valitsin pohdintaa yrittäjyydestä, sen vaihtoehdoista ja haasteista. Lisäksi perehdyin liiketoimintasuunnitelmaan - syihin miksi se kannattaa tehdä, hyötyihin mitä siitä saa, sekä siihen, mitä tietoa se yleisimmin sisältää.
Lopputuloksena todettiin, että tietyin edellytyksin liiketoiminta kannattaa laajentaa kokopäiväiseksi. Suurimmiksi kehittämiskohteiksi nousivat liikeidea, joka on todella laaja, oman osaamisen kehittäminen, jotta pysytään toimintaympäristön muutoksissa mukana, sekä markkinointi, jonka avulla saadaan laaj ennettua asiakaskuntaa.