Partiotapahtuman uudet vaatetuotteet
Huusko, Mira (2011)
Huusko, Mira
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110128364
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110128364
Tiivistelmä
Partiotoimintaa on uudistettu Suomessa jo muutamien vuosien ajan. Partiotapahtumiltakin odotetaan enemmän ja oheistuotteiden merkitys on kasvanut. Joskus oheistuotteet ovat onnistuneita ja hyvin myyviä. Joskus niitä jää varastoon ja näin aiheuttavat riskin tapahtuman budjetille.
Opinnäyteyössä lähdettiin tutkimaan partiolaisten toiveita partioleirien oheistuotteista markkinointitutkimuksen ja brändi-identiteetin viitekehyksiä käyttäen. Kvalitatiivinen markkinointitutkimus auttaa ymmärtämään asiakkaan toiveita ja käyttäytymistä. Opinnäy tetyössä on käytetty ryhmähaastattelua ja puhelinhaastatteluita.
Opinnäytetyössä saatiin selville partiolaisten mielipiteitä oheistuotteiden hintaluokasta, laadun näkemyksistä, mielekkäistä oheistuotteista, logon painottamisesta sekä oheistuotteiden myyntiä koskevista seikoista.
Opinnäyteyössä lähdettiin tutkimaan partiolaisten toiveita partioleirien oheistuotteista markkinointitutkimuksen ja brändi-identiteetin viitekehyksiä käyttäen. Kvalitatiivinen markkinointitutkimus auttaa ymmärtämään asiakkaan toiveita ja käyttäytymistä. Opinnäy tetyössä on käytetty ryhmähaastattelua ja puhelinhaastatteluita.
Opinnäytetyössä saatiin selville partiolaisten mielipiteitä oheistuotteiden hintaluokasta, laadun näkemyksistä, mielekkäistä oheistuotteista, logon painottamisesta sekä oheistuotteiden myyntiä koskevista seikoista.