Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma: koirapalvelut Sanna Ketomäki

Nykänen, Laura (2023)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Nykanen_Laura.pdf (1.214Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Nykänen, Laura
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110228440
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa tutkimuksellisena kehittämistyönä digitaalisen markkinoinnin suunnitelma toimintansa alkutaipaleella olevalle koirapalveluja tarjoavalle pienyrittäjälle. Yritykselle ei ennestään ollut laadittu minkäänlaista markkinointisuunnitelmaa. Digitaalisen markkinoinnin suunnitelman tehtävänä oli mahdollistaa yrittäjän lähteä työstämään markkinointiaan suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti kohti markkinoinnilleen asettamiaan tavoitteitaan. Tutkimuksessa hyödynnettiin kvalitatiivisista tutkimusmenetelmistä puolistrukturoitua haastattelua sekä dokumenttianalyysiä. Sähköiseen ammattikirjallisuuteen sekä vertaisarvioituihin kansainvälisiin artikkeleihin pohjautuvassa teoreettisessa viitekehyksessä avattiin digitaalisen markkinoinnin termejä, teemoja ja malleja, kerrottiin digitaalisen markkinoinnin suunnitteluprosessista sekä perehdyttiin markkinointisuunnitelmaan sisällytettyjen markkinointikanavien ominaispiirteisiin. Digitaalisen markkinoinnin suunnitelman pohjalla käytettiin sekä ulkoisia että sisäisiä analyysejä. Ulkoiset analyysit antoivat kuvan vallitsevasta markkinatilanteesta, kilpailijoiden toiminnasta sekä toimintaympäristössä tapahtuvista muutoksista. Ulkoisten analyysien toteutuksessa hyödynnettiin benchmarking-menetelmää. Sisäisillä analyyseillä kartoitettiin yrityksen nykytilannetta sekä aiempien markkinointitoimenpiteiden vaikutusta dokumenttianalyysien kautta. Analyyseissä hyödynnettiin erilaisia verkkosivujen auditointiin, avainsanojen analysointiin sekä hakukoneoptimointiin tarkoitettujen työkalujen tuottamaa dataa. Teoreettisen viitekehyksen, markkinointitutkimusten ja -analyysien sekä puolistrukturoidun haastattelun pohjalta laadittiin toimeksiantajalle ehdotuksia yrityksen digitaalisen markkinoinnin kehittämiseksi. Kehitysehdotuksista tehtiin myös vuosisuunnitelma, joka sisältää realistisia ja konkreettisia markkinointitoimenpiteitä seuraavalle vuodelle. Vuosisuunnitelma auttaa digitaalisen markkinoinnin aloittamisessa ja sen avulla yrittäjä voi helposti ja suunnitelmallisesti lähteä kehittämään yrityksensä digitaalista markkinointia. Vuosisuunnitelmaa suositellaan täsmennettävän erillisellä viikko- tai kuukausitasoisella sisältösuunnitelmalla, jossa julkaistavat sosiaalisen median sekä verkkosivuston sisällöt ovat eritelty yksityiskohtaisemmin julkaisuaikatauluineen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste