Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pakohuoneen digitaalisten minipelien jatkokehitys

Härkönen, Riku (2023)

Avaa tiedosto
Harkonen_Riku.pdf (4.325Mt)
Lataukset: 


Härkönen, Riku
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110928934
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä toteutetaan jatkokehitystä pakohuoneen digitaalisiin minipeleihin. Pakohuone on joukkuepohjainen peli, jossa pelaajat kohtaavat haasteita, jotka suoritetaan rajatussa ajassa. Pakohuonepeliin kuuluu kolme erilaista minipeliä, jotka on toteutettu hyödyntäen Unreal Engine 4 -pelimoottoria. Jatkokehityksen aiheisiin kuuluu toimeksiantajan haluamia lisäyksiä, virheiden korjauksia ja kehityksen aikana huomattujen ongelmien korjaamista. Työssä toteutettiin esimerkiksi tasoeditori ja tasojen lisäyksiä yhteen minipeliin. Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Itä-Suomen yliopiston hankkeelle, jonka tarkoituksena oli kehittää ohjelmallista ajattelua.

Toteutukset tehtiin Unreal Enginellä hyödyntäen sen Blueprint-järjestelmää. Lisäyksissä ja korjauksissa hyödynnettiin projektin aikaisempaa toteutusta, mikä teki kehityksestä nopeampaa ja sujuvampaa.

Lisäykset ja korjaukset saatiin toteutettua. Kehitys tapahtui vanhan totetuksen päälle, jolloin toiminnallisuus oli yhteensopiva. Minipelejä voi vielä kehittää lisäämällä oikea skaalaus minipelien resoluutiolle. Projektiin tehtyä tasoeditoria voisi edelleen kehittää, jolloin tasoja voisi tehdä jokaiseen minipeliin.
 
This thesis examines further development of the minigames implemented for an escape room game. Escape room is a team-based game, where the players encounter challenges that are performed within a time limit. The escape room includes three different mini-games, which have been developed using the Unreal Engine 4 game engine. Areas of further development include additions requested by client, bug fixes and problems detected during development. Implementations that were made were, for example, level editor and level additions to one minigame. This thesis works as a commission for the University of Eastern Finland’s project, the purpose of which was to develop computational thinking.

The implementations were made with Unreal Engine, utilizing its Blueprint system. Additions and bug fixes utilized the earlier implementation of the project, which made development faster and smoother.

The additions and bug fixes were successfully implemented. The development of the project was made utilizing the old implementation, and thus the functionality was compatible. The minigames could be developed further by adding proper scaling support for the resolutions, which may pose a problem on some devices. The level editor created for the project could be developed further, in which case, the levels could be made for each minigame separately.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste