Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen verkkosivujen kehittämisen suunnitelma asiakaskokemuksen näkökulmasta

Haakana, Sonja (2023)

 
Avaa tiedosto
Haakana_Sonja.pdf (523.9Kt)
Lataukset: 


Haakana, Sonja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111329263
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda yrityksen verkkosivujen kehittämisen suunnitelma, jonka avulla asiakaskokemusta voitaisiin parantaa. Tavoitteena oli selvittää, mihin asiakkaat yritysten verkkosivuja käyttävät ja millaista sisältöä he odottavat löytävänsä. Tämä kehittämistyö toteutettiin Tampereella sijaitsevalle Pub Pikilinnalle. Tutkimuksen suorittamiseksi perehdyttiin yrityksen verkkosivujen sisällön, asettelun, rakenteen sekä visuaalisen ilmeen normeihin. Tämän lisäksi tutustuttiin verkkosivujen responsiivisuuteen ja mobiilioptimointiin, turvallisuuden varmistamiseen sekä hakukoneoptimointiin.

Tiedonkeruumenetelminä työssä käytettiin laadullisia haastatteluja sekä benchmarkingia. Haastattelujen pohjalta voitiin todeta, että verkkosivustoja käytetään usein etsiäkseen yleistä tietoa yrityksestä, kuten yhteystietoja ja kerrontaa siitä, millainen yritys ja sen tarjonta ovat. Lisäarvoa tuoviksi elementeiksi tunnistettiin tarkempi katsaus yrityksen historiaan, listaukset tarjonnasta sekä tapahtumista. Benchmarkingin tulokset myötäilivät haastatteluja. Tulosten perusteella verkkosivujen todettiin edelleen olevan hyvin tärkeä osa yrityksen digitaalista markkinointia. Tärkeäksi sivustojen olemassaolo, helppokäyttöisyys sekä yrityksen näköinen viestintä nähtiin juuri uusien asiakkaiden hankinnassa. Saatujen tulosten pohjalta voitiin rakentaa kehittämisen suunnitelma Pub Pikilinnan verkkosivujen kokonaisvaltaiseen päivittämiseen. Työn aikana huomattiin, että sosiaalisen median tärkeys digitaalisessa markkinoinnissa on kasvanut huomattavasti viime aikoina. Tästä syystä jatkokehityksenä voitaisiin tutkia sosiaalisen median vaikutusta digitaaliseen markkinointiin ja mahdollisesti verkkosivujen tulevaisuuden näkymiä tähän peilaten.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste