Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Portfolion luominen oman henkilöbrändin ja uran tueksi

Vitikainen, Markus (2023)

 
Avaa tiedosto
Vitikainen_Markus.pdf (2.007Mt)
Lataukset: 


Vitikainen, Markus
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111529540
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli sähköisen portfolion suunnittelu sekä toteuttaminen, ja samalla tarkasteltiin oman henkilöbrändin tärkeyttä uran tukemisessa. Opinnäytetyö oli laadultaan toiminallinen, verkkosivuille rakennettu portfolio. Portfolion tarkoituksena oli toimia oman työnhaun ja freelance-uran tukena, sekä paikkana, johon kerättiin materiaalia omista markkinointiin liittyvistä työnäytteistä.

Työn teoreettisessa osuudessa tarkasteltiin lähdekirjallisuutta, joka koski henkilöbrändiä ja portfoliota henkilöbrändäyksen välineenä. Teorian lisäksi omaa henkilöbrändiä tutkittiin SWOT- ja NABC-analyyseilla. SWOT-analyysillä tarkasteltiin oman henkilöbrändin nykytilaa, ja NABC-analyysi auttoi ymmärtämään, oliko mahdollinen tarjottava palvelu kilpailukykyinen ja houkutteleva asiakkaille.

Portfolion sisältö kerättiin kuluneen vuoden aikana tehdyistä markkinointiin liittyvistä työnäytteistä, jotka oli tehty Yamaha Motor Finland yritykselle. Yamaha Motor Finland ei toiminut tämän työn toimeksiantajana. Teoreettisen osuuden ja analyysien jälkeen työssä käytiin läpi portfolion suunnittelun ja luomisen eri työvaiheet. Työn loppuosuudessa tehtiin johtopäätökset ja pohdinta, jossa arvioitiin omaa portfoliota ja sen onnistumista. Portfolio tuli toimimaan aktiivisena työnhaun ja uran kehittämisen työvälineenä, ja siihen päivitettiin aktiivisesti uusia työnäytteitä markkinoinnin tehtävistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste