Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uuden parturi-kampaamon markkinoinnin aloitus TikTokissa: tutkimus tekijöistä, jotka vaikuttavat markkinointivideoiden menestymiseen

Joutsensalo, Hertta; Sivonen, Outi (2023)

 
Avaa tiedosto
Joutsensalo_Sivonen.pdf (2.029Mt)
Lataukset: 


Joutsensalo, Hertta
Sivonen, Outi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111629773
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia uuden parturi-kampaamon Hiushuone Nomin videomarkkinoinnin menestymistä TikTokissa. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada aiheesta konkreettista ja ajankohtaista tietoa, jota yhteistyökumppani sekä mahdollisesti muut alan toimijat voivat hyödyntää TikTok-markkinoinnissaan. Tutkimusongelmana oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat positiivisesti markkinointivideoiden menestymiseen TikTokissa. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui sosiaalisen median- ja videomarkkinoinnin kirjallisuudesta sekä verkkolähteistä. TikTokiin liittyvää kirjallisuutta oli tarjolla vielä hyvin rajallisesti, joten sitä koskeva tietoperusta koostui pääasiassa verkkoartikkeleista ja - julkaisuista.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin empiiristä määrällistä tutkimusta, ja tutkimusasetelmana kvasikokeellista tutkimusta. Aineiston hankintamenetelmänä sovellettiin A/B-testausta, ja aineisto koostui TikTok-sovelluksen kautta saadusta videokohtaisesta analytiikasta. Tutkimuksen keskeisimmät tulokset osoittivat, että taustamusiikin käyttö sekä ihmiskasvojen esiintyminen markkinointivideolla vaikuttavat videon menestymiseen positiivisesti. Tuloksista selvisi myös, että videopäiväkirjat eli vlogit, arkena julkaistut ja yli minuutin kestävät videot menestyvät alustalla hyvin. Täysin vastaavaa tutkimusta aiheesta ei ole, mutta yksittäisten tekijöiden osalta saadut tulokset olivat linjassa aikaisemman kirjallisuuden ja tutkimuksen kanssa. Tulosten perusteella vaikutti siltä, että TikTok on toimiva alusta uuden parturi- kampaamon videomarkkinoinnin toteutukselle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste