Vetovoimaisuuden kasvattaminen ja brändin rakentaminen: Case Virolahti
Vilkki, Sini; Salminen, Janni (2014)
Vilkki, Sini
Salminen, Janni
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014101614784
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014101614784
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Kymenlaakson opiskelijoiden kiinnostusta Virolahtea ja Shopping Center Oy:n hankkeen alle kuuluvien Primehotels Oy:n ja Raha- automaattiyhdistyksen työtehtäviä kohtaan. Kyselytutkimuksen aineisto kerättiin kvantitatiivisesti sähköisellä Webropol-kyselyohjelmalla. Tulokset analysoitiin SPSS- ohjelmalla. Kysely toteutettiin keväällä 2014. Kohderyhmänä olivat Etelä-Kymenlaakson ammattiopiston aikuis- ja nuoriso-opiskelijat, Kouvolan seudun ammattiopisto ja Aikuiskoulutuskeskus Kouvola sekä Kymenlaakson ammattikorkeakoulun tradenomiopiskelijat Kouvolassa ja Kotkassa.
Työssä kartoitettiin Shopping Center Oy:n organisaatioanalyysia ja pohdittiin sen brändin rakentamista sekä viestintää. Työssä käytiin läpi Virolahden alueen ympäristöanalyysia ja kartoitettiin alueen vetovoimaisuustekijöitä. Aineistoa kerättiin kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä, haastattelemalla Virolahden kunnanjohtajaa, Primehotels Oy:n toimitusjohtajaa ja Raha-automaattiyhdistyksen projektipäälliköitä.
Kyselytutkimukseen vastauksia saatiin yhteensä 116 opiskelijalta. Tutkimustuloksista voi päätellä, että yli puolet opiskelijoista ei olisi kiinnostunut muuttamaan Virolahdelle, mutta kuitenkin suurin osa olisi jollain tasolla kiinnostunut työskentelemään siellä. Vaikka vastauksia tuli odotettua vähemmän, saatiin niiden avulla luotua hyviä kehitysehdotuksia.
Työssä kartoitettiin Shopping Center Oy:n organisaatioanalyysia ja pohdittiin sen brändin rakentamista sekä viestintää. Työssä käytiin läpi Virolahden alueen ympäristöanalyysia ja kartoitettiin alueen vetovoimaisuustekijöitä. Aineistoa kerättiin kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä, haastattelemalla Virolahden kunnanjohtajaa, Primehotels Oy:n toimitusjohtajaa ja Raha-automaattiyhdistyksen projektipäälliköitä.
Kyselytutkimukseen vastauksia saatiin yhteensä 116 opiskelijalta. Tutkimustuloksista voi päätellä, että yli puolet opiskelijoista ei olisi kiinnostunut muuttamaan Virolahdelle, mutta kuitenkin suurin osa olisi jollain tasolla kiinnostunut työskentelemään siellä. Vaikka vastauksia tuli odotettua vähemmän, saatiin niiden avulla luotua hyviä kehitysehdotuksia.