• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tekstiilialan yrityksen markkinoinnin kehittäminen : case: Helmi Vuorelma Oy

Aalto, Tytti (2014)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Aalto_Tytti.pdf (380.7Kt)
Lataukset: 


Aalto, Tytti
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014101214668
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli pienen tekstiilialan yrityksen markkinoinnin kehittäminen. Työn tarkoituksena oli tuottaa tietoa yrityksen toimintaympäristöstä ja nykytilasta analyysien avulla, päivittää liiketoiminnan ”kivijalat” eli toiminta-ajatus, visio ja arvot, päivittää yrityksen markkinointistrategioiden valinnat sekä kehittää yrityksen markkinointiosaamista. Näillä toimenpiteillä pyritään tähtäämään liikevaihdon kasvuun.

Työ koostuu teoreettisesta osiosta, jossa käydään läpi toiminta-ajatuksen, visioiden ja arvojen muodostumista, liiketoimintaympäristön analysointitapoja sekä markkinointistrategioiden muodostumista. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään erilaisia markkinoinnin kilpailukeinoja. Työn toiminnallisessa osassa tavoitteena on ollut työn toimeksiantajan eli Helmi Vuorelma Oy:n markkinoinnin kehittäminen.

Kehittämismenetelminä käytettiin erilaisia yrityksen toimintaympäristöä sekä nykytilaa kuvaavia analyysejä. Keskeiset tulokset työn suhteen olivat ehdotukset toiminta-ajatuksen, vision ja arvojen sekä markkinointistrategioiden päivitykseen sekä uusien markkinointitapojen löytäminen yritykselle.

Työstä selviää se, että liiketoiminnan ”kivijaloilla” on merkitystä markkinointistrategioiden ja markkinointitoimenpiteiden valinnassa ja näiden kaikkien tulisi edustaa yhtenäistä linjaa. Myös yrityksen liiketoimintaympäristö vaikuttaa näihin valintoihin. Asiakkaalla ja asiakkaan tarpeilla on vahva merkitys yrityksen toimintaan ja ohjaukseen. Kun koko ketju on huolella suunniteltu ja ylläpidetty, se tukee ja ohjaa yrityksen toimintaa vahvasti. Yrityksen on tärkeä päättää, mitä se haluaa, ja tehdä suunnitelmat näiden tavoitteiden saavuttamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus