Kosmetiikkabrändin markkinointi sosiaalisessa mediassa
Sosa Velazquez, Rachel (2023)
Sosa Velazquez, Rachel
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112732087
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112732087
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda Kakkobrows Cosmetics Oy:lle markkinointisuunnitelma, joka tukee yrityksen markkinointistrategiaa ja edistää pitkän aikavälin suunnittelua. Tarkoituksena oli myös parantaa yrityksen strategista suuntautumista. Kosmetiikkabrändin markkinointi sosiaalisessa mediassa voi olla tehokas tapa tavoittaa kohdeyleisöä sekä kasvattaa brändin tunnettuutta.
Opinnäytetyön tavoitteena on antaa Kakkobrows Cosmetics yritykselle selkeitä suosituksia ja strategioita sosiaalisen median markkinoinnin tehostamiseksi brändin tunnettuuden ja myynnin lisäämiseksi. Opinnäytetyö sisältää kilpailukeinojen ja SWOT-analyysin, markkinointisuunnitelman sekä toimintasuunnitelman ja budjetin eri sosiaalisen median kanaville.
Opinnäytetyössä käytetään kvalitatiivista tutkimusmenetelmää, jossa haastateltiin Kakkobrows cosmetics yrityksen perustajaa. Haastattelukysymyksiä oli kuusi ja yrityksen perustajalle lähetettiin kysymykset sähköisesti. Kakkobrows Cosmeticsin markkinointi keskittyy vahvaan visuaaliseen, kotimaiseen ja vegaaniseen imagoon. Yritys hyödyntää etuaan perustuen vahvaan henkilöbrändiin. Kakkobrows pyrkii erottumaan kilpailijoista tuotteiden visuaalisella ilmeellä, viestinnän sävyillä ja tarjoten ratkaisuja kauneudenhoitoon liittyviin tarpeisiin. Työn lopussa pohditaan kehitysideoita Kakkobrows Cosmeticsille siihen, miten brändi voisi hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnissa.
Opinnäytetyön tavoitteena on antaa Kakkobrows Cosmetics yritykselle selkeitä suosituksia ja strategioita sosiaalisen median markkinoinnin tehostamiseksi brändin tunnettuuden ja myynnin lisäämiseksi. Opinnäytetyö sisältää kilpailukeinojen ja SWOT-analyysin, markkinointisuunnitelman sekä toimintasuunnitelman ja budjetin eri sosiaalisen median kanaville.
Opinnäytetyössä käytetään kvalitatiivista tutkimusmenetelmää, jossa haastateltiin Kakkobrows cosmetics yrityksen perustajaa. Haastattelukysymyksiä oli kuusi ja yrityksen perustajalle lähetettiin kysymykset sähköisesti. Kakkobrows Cosmeticsin markkinointi keskittyy vahvaan visuaaliseen, kotimaiseen ja vegaaniseen imagoon. Yritys hyödyntää etuaan perustuen vahvaan henkilöbrändiin. Kakkobrows pyrkii erottumaan kilpailijoista tuotteiden visuaalisella ilmeellä, viestinnän sävyillä ja tarjoten ratkaisuja kauneudenhoitoon liittyviin tarpeisiin. Työn lopussa pohditaan kehitysideoita Kakkobrows Cosmeticsille siihen, miten brändi voisi hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnissa.