Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tavoitteena työntekijäkokemuksen parantaminen organisaatio X:ssä

Ruuskanen, Anneli (2023)

Avaa tiedosto
Ruuskanen_Anneli.pdf (733.2Kt)
Lataukset: 


Ruuskanen, Anneli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832195
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja toimi pieni organisaatio, jossa on ollut haasteita työntekijöiden työhyvinvoinnissa, pysyvyydessä ja sitoutumisessa. Toimeksiantajana tälle tutkimukselliselle kehittämistyölle on Suomessa toimiva pienkonserni, jonka toiminta painottuu Etelä-Suomeen. Organisaation henkilöstö koostuu työntekijöistä, asiantuntijoita ja yrityksen johdosta. Opinnäytetyön tavoitteena oli ymmärtää paremmin mitkä tekijät vaikuttavat työntekijäkokemukseen. Tarkoituksena tällä kehittämistyöllä oli kartoittaa työntekijöiden tämän hetken työntekijäkokemus sekä ehdottaa toimenpiteitä, joilla työntekijäkokemusta voidaan parantaa.

Teoreettinen osa syventyy työntekijäkokemukseen, työntekijäymmärrykseen, työhyvinvointiin, organisaatiokulttuuriin ja perehdytykseen. Näiden käsitteiden avulla hahmotettiin, mitkä tekijät vaikuttavat työntekijäkokemukseen ja miten sitä voidaan kehittää.

Tutkimusmenetelmäksi kehittämistyölle valitsin teemahaastattelut ja työpajan. Opinnäytetyössä selvitettiin organisaation työntekijäkokemuksen nykytilaa työpajan ja laadullisten haastatteluiden avulla. Työpajaan osallistui päällikkö- ja esimiestason henkilöitä.

Tuloksina tässä opinnäytetyössä selvisi, että työntekijäkokemuksessa on parantamisen varaa monella eri osa-alueella. Erityisen tärkeänä nousi esille ylimmän johdon toimintatapojen muuttaminen ja organisaatiokulttuurin kehittäminen kohti parempaa työntekijäkokemusta.

Kehittämistyön päätteeksi laadin toimeksiantajalle konkreettisia kehitysehdotuksia työntekijäkokemuksen parantamiseksi tulevaisuudessa. Nämä ehdotukset perustuvat nykytila-analyysiin ja tutkimustuloksiin, ja niitä voidaan soveltaa monissa eri organisaatioissa. Opinnäytetyö antaa näin arvokasta tietoa työntekijäkokemuksen merkityksestä ja kehittämisestä liiketoiminnan menestyksen edistäjänä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste