Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaslähtöisen palveluketjun laadun kehittäminen terveyssosiaalityössä

Laurila, Johanna (2010)

 
Avaa tiedosto
Laurila_Johanna.pdf (3.465Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Laurila, Johanna
2010
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113033071
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli selvittää palveluketjun toimivuutta kunnan, perusja erikoissairaanhoidon sosiaalityön välillä asiakkaan näkökulmasta. Tavoitteena oli tulosten kautta kartoittaa palveluketjun laadun kehittämistarpeita terveyssosiaalityössä.

Toteutin opinnäytetyöni toimintatutkimuksena ja käytin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Opinnäytetyön aineisto muodostui terveydenhuollon sosiaalityöntekijöiden kyselystä, kolmen erikoissairaanhoidon, perusterveydenhuollon ja kunnan sosiaalityön palveluita käyttäneen asiakkaan teemahaastattelusta sekä kehittämisprosessista. Aineisto analysoitiin sisällönanalyysin avulla.

Opinnäytetyön tulokset osoittivat, että asiakkaat olivat tyytyväisiä sosiaalityön palveluihin ja palveluketju toimi sujuvasti asiakkaan siirtyessä organisaatiosta toiseen. Työntekijöiden näkemys ja asiakkaiden kokemus asiakaslähtöisestä palveluketjusta vastasivat hyvin toisiaan. Asiakkaat arvostivat työntekijän asiantuntemusta, kuuntelemisen ja keskustelemisen taitoa, yksilöllisyyden huomioimista sekä ystävällisyyttä.

Opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää terveyssosiaalityön asiakaslähtöisen palveluketjun laadun kehittämisessä. Tuloksia voidaan hyödyntää myös laajemmin asiakaslähtöisen sosiaali- ja terveystyön palveluketjujen arvioinnissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste