Rakennusliikkeen asiakastyytyväisyyden mittaaminen ja toimenpide-ehdotukset
Tukiainen, Mika (2023)
Tukiainen, Mika
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120333762
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120333762
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Rakennustoimisto Nousiainen Oy. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda asiakastyytyväisyyskysely rakennusyritykselle, jotta asiakastyytyväisyyttä voitaisiin jatkossa seurata luotettavasti. Asiakastyytyväisyyskysely tullaan jatkossa lähettämään jokaiselle rakennusprojektin tilaajalle urakan päättymisen jälkeen. Tarkoituksena oli luoda toimiva ja helppokäyttöinen kyselytyökalu, jotta vastausaktiivisuus olisi korkea. Tarkoituksena oli myös löytää keinoja asiakastyytyväisyyden parantamiseksi. Työssä on tutkittu asiakastyytyväisyyttä, asiakastyytyväisyyden mittaamista ja tyytyväisyyden jatkuvaa seurantaa. On tutkittu tilastollisen tutkimuksen tekemistä, tutkimuksen luotettavuutta, analysoitu tutkimuksen tuloksia sekä mietitty toimia asiakastyytyväisyyden parantamiseksi. Tietoa tutkimukseen on saatu kirjallisuudesta, internetistä, yrityksen omista aineistoista sekä omista henkilökohtaisista kokemuksista yrityksessä toimiessani.