Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digimarkkinointisuunnitelma Luottotiimi Oy:lle

Niinisuo, Taru (2023)

 
Avaa tiedosto
Niinisuo_Taru.pdf (2.955Mt)
Lataukset: 


Niinisuo, Taru
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120333824
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimiva digimarkkinointisuunnitelma Luottotiimi Oy:lle. Luottotiimi Oy on kuvauspalveluita myyvä yritys, joka tarjoaa 3D-mallinnusta, virtuaalikierroksia sekä drone-kuvausta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa Luottotiimille kustannustehokas markkinointisuunnitelma, jota yritys pystyisi aidosti hyödyntämään. Markkinointisuunnitelman keskeiset tavoitteet olivat myynnin sekä tunnettuuden lisääminen markkinointitoimenpiteiden avulla. Opinnäytetyön tietoperusta sisälsi teoriaa digimarkkinoinnista ja sen kehityksestä tähän päivään asti. Teoriassa käsiteltiin lisäksi sisältömarkkinointia, sisältöstrategiaa, hakukoneoptimointia sekä SOSTAC-mallia. Markkinointisuunnitelma tehtiin SOSTAC-mallin avulla. Markkinointisuunnitelma etenee SOSTAC-mallin kuuden vaiheen mukaan: tilanneanalyysi, tavoitteet, strategia, toimenpiteet, toimenpideohjelma sekä seuranta. Markkinointisuunnitelman tilanneanalyysissä käytettiin apuna kilpailija-analyysiä, PESTLE-analyysiä sekä SWOT-analyysiä. Analyysien avulla pystyttiin kartoittamaan Luottotiimin nykytilannetta ja toimintaympäristöä.

Opinnäytetyössä hyödynnettiin laadullista tutkimusta. Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus koostui kahdesta lomakekyselystä, jotka lähetettiin Luottotiimin nykyisille sekä potentiaalisille asiakkaille. Lomakekyselyt sisälsivät suurimmaksi osaksi avoimia kysymyksiä. Lomakekyselyiden avointen kysymysten vastaukset analysoitiin laadullisen sisällönanalyysin avulla. Lomakekyselyiden tulosten perusteella luotiin asiakaspersoonat, jotka kuvastavat Luottotiimin nykyisiä sekä potentiaalisia asiakkaita.

Opinnäytetyön tuotoksena syntynyt markkinointisuunnitelma koostui verkkosivujen sisällöntuotannosta, hakukoneoptimoinnista, LinkedIn markkinoinnista sekä jälkimarkkinoinnista. Markkinointisuunnitelma suunniteltiin lomakekyselyiden tulosten pohjalta. Tutkimustulosten perusteella luodut asiakaspersoonat edustivat kohderyhmiä, joille markkinointia suunniteltiin. Jatkokehitysehdotuksina Luottotiimin kannattaisi tulevaisuudessa palkata markkinoinnin asiantuntija hoitamaan markkinointia ja sen toteutusta sekä palkata verkkosivujen suunnittelija. Sosiaalisen median markkinointia kannattaa tulevaisuudessa laajentaa myös Instagramiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste