Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Imagon, maineen ja brändin muodostuminen. Kuluttajien mielikuvat Joensuun yksityisistä lääkäriasemista.

Rieppo, Anni (2023)

 
Avaa tiedosto
Rieppo_Anni.pdf (532.3Kt)
Lataukset: 


Rieppo, Anni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120434070
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen mielikuva kuluttajilla on Joensuun alueen yksityisistä lääkäriasemista. Mitä asemaa suositellaan, missä asemassa on kuluttajien mielestä laajin tarjonta ja missä on paras saatavuus? Onko jossakin asemassa paremmat lääkärit tai ystävällisin henkilökunta? Tavoitteena oli myös selvittää, erottuuko jokin asema muihin nähden vai ovatko asemat tasavertaisia. Näkyykö vastauksissa paikallisuuden tai valtakunnallisen toimijan erottuvuus? Löytyvätkö syyt eroavaisuuteen maineesta tai aseman pitkästä historiasta?

Tässä opinnäytetyössä on kvantitatiivinen tutkimusote. Opinnäytetyössä tehtiin kysely, joka toteutettiin Webropol-alustan avulla ja joka oli avoinna 5.9.-18.9.2023. Opinnäytetyön tietoperusta käsittelee sitä, miten yrityksen brändi syntyy ja miten sitä voi rakentaa sekä kehittää. Lisäksi tietoperustassa selvitetään, miten yrityksen brändi, imago sekä maine auttavat positiivisen mielikuvan rakentamisessa ja näin ollen auttavat parantamaan kilpailukykyä sekä taloudellista menestymistä. Tietoperustassa käsitellään myös yrityksen tunnettuuden mittausta ja sen kasvattamista sekä asiantuntijaorganisaation asiantunti-juuden sekä henkilöbrändin muodostumista.

Vastauksissa näkyi, että pitkän historian omaava Itä-Suomen Lääkärikeskus nykyinen Pihlajalinna Ite on kuluttajien mielestä laadukkain, palvelevin ja suositelluin lääkäriasema. Koska terveydenhoitoala on jatkuvassa muutoksessa, niin kyselyn voisi uusia viiden vuoden päästä ja katsoa, miten lääkäriasemilla tapahtuneet muutokset näkyvät vastauksissa silloin. Mielenkiintoista olisi myös kartoittaa, miten Pihlajalinna Iten henkilökunta, ja lääkärit osaltaan tukevat brändin kasvua.
 
The aim of the thesis was to find out what kind of brand image people have of private medical centers in the Joensuu area. Which medical center is recommended, which center has the widest range according to consumers, and which has the best availability? Is it seen that there are better doctors or friendlier staff in some medical center? The target is to find out whether one medical center stands out from the others or if all centers are equal. Do the answers show the difference between the local or national operators, or are the reasons for the differences found in the reputation or in the long history of the medical center?

This thesis contains a quantitative research method. A survey was held as part of the work. The survey conducted on the Webropol platform was open from September 5th to September 18th, 2023. The theoretical framework of the thesis deals with how a company's brand is created and how it can be built and developed. In additon the impact of brand, image, and reputation on building a positive image and thus helping to improve competitiveness and financial success were being reviewed in the theoretical frame-work. The theoretical framework deals with the measurement of the company's recognition and its growth, the expertise of an organization, and the formation of a personal brand.

The responses showed that Pihlajalinna Ite, formerly known as Itä-Suomen Lääkärikeskus, which has had a long history, is strongly in the minds of consumers. Since the healthcare sector is constantly changing, the survey could be renewed in five years in order to see how the changes that have taken place at medical centres are reflected in the answers then. It would also be interesting to scan how Pihlajalinna Ite's staff and doctors contribute to the growth of the brand.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste