Vianor Oy:n Contact Centerin tunnettavuuden parantaminen : case: Vianor Oy
Lähteensuo, Jussi (2023)
Lähteensuo, Jussi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534417
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534417
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia ja kehittää Vianor Oy:n Contact Centerin tämänhetkistä tunnettavuutta yritysasiakkaiden joukossa. Teoriaosuudessa pohdittiin yleisesti B2B-myyntiä ja sen eroa B2C-myyntiin. Etsittiin myös keinoja tunnettavuuden parantamiseen. Teoriaosuudessa pohdittiin myös brändin merkitystä tunnettavuuden kehittämisessä. Suoritettiin tutkimus Turun alueen autoliikkeille, jotta saatiin tieto Contact Centerin nykytilanteesta autoliikkeiden keskuudessa.
Kyselytutkimus osoitti, että Contact Centerin tunnettavuus ei ole kovin korkealla tasolla yritysasiakkaiden keskuudessa. Tulos ei ollut yllättävä, sillä Contact Center on toiminut vasta lyhyen aikaa autoliikkeiden ja muiden B2B-asiakkaiden keskuudessa.
Lopuksi pohdittiin keinoja tunnettavuuden kehittämiseen ja jatkotoimenpiteitä, miten Contact Center saadaan jatkossa yritysasiakkaiden tietoon. Selvitettiin myös parhaita keinoja viestiä yritysasiakkaille uusista asioista Vianor Oy:ssä ja saatiin hyviä keinoja viestinnän parantamiseen.
Kyselytutkimus osoitti, että Contact Centerin tunnettavuus ei ole kovin korkealla tasolla yritysasiakkaiden keskuudessa. Tulos ei ollut yllättävä, sillä Contact Center on toiminut vasta lyhyen aikaa autoliikkeiden ja muiden B2B-asiakkaiden keskuudessa.
Lopuksi pohdittiin keinoja tunnettavuuden kehittämiseen ja jatkotoimenpiteitä, miten Contact Center saadaan jatkossa yritysasiakkaiden tietoon. Selvitettiin myös parhaita keinoja viestiä yritysasiakkaille uusista asioista Vianor Oy:ssä ja saatiin hyviä keinoja viestinnän parantamiseen.