Markkinointisuunnitelma Niemilomat Oy:lle
Tuovinen, Leevi; Mölkänen, Arttu (2023)
Tuovinen, Leevi
Mölkänen, Arttu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120734968
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120734968
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia kattava ja monipuolinen markkinointisuunnitelma maatilamatkailualan yritykselle Niemilomat Oy. Opinnäytetyössä tehtiin markkinaselvitys markkinoiden nykyhetkestä. Opinnäytetyössä on tarkasteltu ja referoitu kirjallisuutta monipuolisesti ja kriittisesti. Lähteitä on käytetty mahdollisimman monipuolisesti ja käyttäen paljon eri näkökulmia. Kirjallisuutta on käsitelty kirjoista ja Internetin lähteistä. Kirjallisuutena toimi monipuolisesti matkailualan ja digimarkkinoinnin materiaaleja.
Markkinaselvitys tehtiin tutkimalla yrityksen nykytilannetta ja kilpailijoiden toimintatapoja. Markkinaselvityksessä tehtiin kaksi eri kyselyä ja niistä saatuja vastauksia analysoitiin kriittisesti. Kysely oli asiakastyytyväisyys tyyppinen ratkaisu, joka jaettiin Niemilomien sosiaalisen median kanavilla ja vastauksia kertyi yhteensä 32 kappaletta. Markkinointisuunnitelma on itse opinnäytetyön pääasiallinen työ, josta yrityksen on tarkoitus hyötyä mahdollisimman paljon. Markkinointisuunnitelmassa on kerrottu paljon erilaisia markkinoinnin keinoja. Toimeksiantajan toiveena oli markkinointisuunnitelma, jossa markkinointitoimenpiteitä voitaisiin tehdä mahdollisimman paljon mahdollisimman pienellä budjetilla. Työn tuloksena syntynyt markkinointisuunnitelma on laadittu tätä toivetta kunnioittaen. The aim of the thesis was to create a comprehensive and versatile marketing plan for the farm tourism company Niemilomat Oy. The thesis was based on a market survey of the current state of the market. The thesis has examined and referenced the literature in a versatile and critical way. Sources have been used as varied as possible and using many different perspectives. Literature has been reviewed from books and Internet sources. A wide range of materials from the tourism industry and digital marketing were used as literature. The market research was carried out by studying the current situation of the company and the practices of its competitors. Two different questionnaires were conducted and the answers were critically analysed. The questionnaire was a customer satisfaction type solution that was distributed on Niemilomien's social media channels and a total of 32 responses were received.
The marketing plan is the main work of the thesis itself, which is intended to benefit the company as much as possible. The marketing plan explains a lot of different marketing methods. The client wanted a marketing plan in which as many marketing activities as possible could be carried out with as little budget as possible. The resulting marketing plan has been designed with this in mind.
Markkinaselvitys tehtiin tutkimalla yrityksen nykytilannetta ja kilpailijoiden toimintatapoja. Markkinaselvityksessä tehtiin kaksi eri kyselyä ja niistä saatuja vastauksia analysoitiin kriittisesti. Kysely oli asiakastyytyväisyys tyyppinen ratkaisu, joka jaettiin Niemilomien sosiaalisen median kanavilla ja vastauksia kertyi yhteensä 32 kappaletta. Markkinointisuunnitelma on itse opinnäytetyön pääasiallinen työ, josta yrityksen on tarkoitus hyötyä mahdollisimman paljon. Markkinointisuunnitelmassa on kerrottu paljon erilaisia markkinoinnin keinoja. Toimeksiantajan toiveena oli markkinointisuunnitelma, jossa markkinointitoimenpiteitä voitaisiin tehdä mahdollisimman paljon mahdollisimman pienellä budjetilla. Työn tuloksena syntynyt markkinointisuunnitelma on laadittu tätä toivetta kunnioittaen.
The marketing plan is the main work of the thesis itself, which is intended to benefit the company as much as possible. The marketing plan explains a lot of different marketing methods. The client wanted a marketing plan in which as many marketing activities as possible could be carried out with as little budget as possible. The resulting marketing plan has been designed with this in mind.