Sisältömarkkinointisuunnitelma Vaara-Karjalan Osuuspankille
Meriläinen, Aino Juulia (2023)
Meriläinen, Aino Juulia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120735183
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120735183
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli auttaa toimeksiantajaa kehittämään sisältömarkkinointiaan. Tavoitteena oli tehdä toimeksiantajalle toteuttamiskelpoinen markkinointisuunnitelma, joka sisältää vuosikellon, kuukausikalenterin ja muutaman esimerkkipostauksen. Työ toteutettiin toimeksiantona Vaara-Karjalan Osuuspankille ja kyseessä oli toiminnallinen opinnäytetyö. Koska toimeksiantajan tämänhetkinen sisältömarkkinointi on ollut suunnitelmatonta ja sitä toteutetaan muun työn ohella satunnaisesti, loi tämä tarpeen sisältömarkkinoinnin kehittämiselle ja perusteen sisältömarkkinointisuunnitelman tekemiselle.
Työ koostuu teoriakatsauksesta, nykytila-analyysista, benchmarking-tutkimuksesta ja sisältömarkkinointisuunnitelmasta. Työn teoriaosuus pohjautuu markkinointia käsittelevään kirjallisuuteen. Lähteinä oli käytetty sekä verkkokirjallisuutta että perinteistä painettua kirjallisuutta. Teoriaosuudessa oli pyritty käyttämään mahdollisimman uusia ja tuoreita lähteitä, koska sisältömarkkinointi kehittyy koko ajan ja digitalisaatio etenee.
Opinnäytetyön produkti muodostui markkinointisuunnitelmasta ja vuosi- sekä kuukausikalenterista. Työn tarkoitus oli auttaa toimeksiantajaa konkreettisesti kehittämään omaa sisältömarkkinointisuunnitelmaansa.
Työ koostuu teoriakatsauksesta, nykytila-analyysista, benchmarking-tutkimuksesta ja sisältömarkkinointisuunnitelmasta. Työn teoriaosuus pohjautuu markkinointia käsittelevään kirjallisuuteen. Lähteinä oli käytetty sekä verkkokirjallisuutta että perinteistä painettua kirjallisuutta. Teoriaosuudessa oli pyritty käyttämään mahdollisimman uusia ja tuoreita lähteitä, koska sisältömarkkinointi kehittyy koko ajan ja digitalisaatio etenee.
Opinnäytetyön produkti muodostui markkinointisuunnitelmasta ja vuosi- sekä kuukausikalenterista. Työn tarkoitus oli auttaa toimeksiantajaa konkreettisesti kehittämään omaa sisältömarkkinointisuunnitelmaansa.