Brändi elämäntapana
Makkonen, Eemeli (2023)
Makkonen, Eemeli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120735190
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120735190
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka brändi rakentaa itselleen identiteetin hyödyntämällä vaikuttajamarkkinointia. Tavoitteena oli luoda katsaus vaikuttajamarkkinointi-ilmiöön ja käyttää Gymshark-brändiä esimerkkinä siinä, kuinka brändi rakentaa itselleen elämätapaan liitetyn identiteetin. Aihe valikoitui ilmiön ajankohtaisuuden sekä sen takia, että ilmiöstä on olemassa vielä verrattain vähän tutkimuskirjallisuutta.
Opinnäytetyö toteutettiin kuvailevana kirjallisuuskatsauksena. Teoriaosuus pohjautui painettuihin teoksiin, tutkimusartikkeleihin ja verkkolähteisiin. Työssä käytetyt lähteet pidettiin mahdollisimman tuoreina ilmiön ajankohtaisuuden vuoksi.
Opinnäytetyön produkti oli laaja katsaus vaikuttajamarkkinointiin ja brändi-identiteettiin.Produktissa on pyritty tuomaan esille mahdollisimman paljon tietoa siitä, mitä vaikuttajamarkkinointi pitää sisällään ja kuinka sitä hyödyntämällä voidaan rakentaa brändille haluttu identiteetti. Opinnäytetyö tarjoaa hyödyllistä tietoa vaikuttajamarkkinoinnista ja brändin rakentamisesta.
Opinnäytetyö toteutettiin kuvailevana kirjallisuuskatsauksena. Teoriaosuus pohjautui painettuihin teoksiin, tutkimusartikkeleihin ja verkkolähteisiin. Työssä käytetyt lähteet pidettiin mahdollisimman tuoreina ilmiön ajankohtaisuuden vuoksi.
Opinnäytetyön produkti oli laaja katsaus vaikuttajamarkkinointiin ja brändi-identiteettiin.Produktissa on pyritty tuomaan esille mahdollisimman paljon tietoa siitä, mitä vaikuttajamarkkinointi pitää sisällään ja kuinka sitä hyödyntämällä voidaan rakentaa brändille haluttu identiteetti. Opinnäytetyö tarjoaa hyödyllistä tietoa vaikuttajamarkkinoinnista ja brändin rakentamisesta.