Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaslähtöinen palveluprosessien kehittäminen

Lumikko, Janne (2023)

Avaa tiedosto
Lumikko_Janne.pdf (801.4Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Lumikko, Janne
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120935699
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantajayritykselle, Finbound marketingille. Opinnäytetyössä tutkittiin palvelumuotoilun ja palvelujen johtamisen saralla tuotettua tietoperustaa ja hyödynnettiin sitä toiminnallisen osuuden työvaiheissa. Toiminnallisessa osuudessa toteutettiin kaksi produktia, kosketuspistepolku ja service blueprint -malli. Näiden produktien tarkoituksena oli kehittää Finbound marketingin tarjoaman B2B-sähköpostimarkkinointipalvelun toiminnallista laatua sekä tehostaa ja selkeyttää palveluntuotannon prosesseja.

Produktien suunnittelussa ja toteutuksessa hyödynnettiin palvelumuotoilun ja fasilitoinnin menetelmiä, ja työskentely toteutettiin työpajasessioissa. Työpajasessioihin osallistui Finbound marketingin henkilöstöä sekä yhtiön asiakkaita. Tämä yhteiskehittämistoiminta osoittautui hyödylliseksi etenkin siksi, että se lisäsi ymmärrystä siitä, miten asiakkaat kokevat palvelun laadullisuuden. Lisäksi työpajatyöskentelyn osallistavan luonteen odotettiin edesauttavan produktien menestyksekästä implementointia Finbound marketingin operatiiviseen toimintaan sekä lisäävän yhtiön henkilöstön yleistä motivaatiota asiakaslähtöisyyttä kohtaan.

Kokonaisuudessaan opinnäytetyön toteutusta voidaan pitää onnistuneena ja tuloksia rohkaisevina. Työ antoi uusia näkökulmia ja dokumentoituja ohjeistuksia siihen, kuinka asiakaslähtöisyyttä voidaan kehittää siten, että siitä hyötyvät niin Finbound marketingin asiakkaat kuin myös yhtiön toiminnallisista palveluprosesseista vastaava henkilöstö. Produktien menestyksekkään implementoinnin odotettiin myös johtavan siihen, että tavoitteiden toteutuessa toivotulla tavalla Finbound marketingille voidaan rakentaa kestävää kilpailuetua markkinoilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste