Google Ads -hakusanamainonta osana pienyrityksen digitaalista mainontaa : caseyritys Wellnex Gym Oy
Salas, Ella (2023)
Salas, Ella
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120835617
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120835617
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin, miten kuntosaliyritys voi toteuttaa ensimmäisen hakusanakampanjan Google Ads -mainosalustan kautta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa, millaisia tuloksia Google Ads -hakusanamainonnalla on mahdollista saavuttaa. Opinnäytetyön toiminnallisen osuuden tarkoituksena oli luoda Google Ads -hakusanakampanja toimeksiantajalle eli Wellnex Gym Oy:lle. Toteutetun Google Ads -hakusanamainoskampanjan tavoitteena oli lisätä toimeksiantajan verkkosivuston liikennettä.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin yleisesti mainontaa, digitaalista mainontaa ja hakukonemarkkinointia. Teoriaosuudessa perehdyttiin Google Ads Ohjeiden avulla Google Adsin teoriaan ja hakusanakampanjan ominaispiirteisiin. Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettiin toimeksiantajan ensimmäinen hakusanakampanja Google Ads -mainosalustan kautta. Mainoskampanjan luomisessa hyödynnettiin opinnäytetyön teoriaosuutta ja Google Ads -mainosalustan ohjeistuksia.
Google Ads -hakusanakampanjan avulla toimeksiantajan verkkosivuilla vieraili 114 hakukonekäyttäjää. Toimeksiantajan on mahdollista saavuttaa oikeaa kohderyhmää hakusanamainonnan avulla. Oikeanlaiset kohdentamistekijät mahdollistavat kohderyhmän paremman tavoittamisen. Tulevaisuudessa toimeksiantaja voi hyödyntää toteutetun hakusanakampanjan tuloksia tukena ja vertailukohtana muissa Google Ads -hakusanakampanjoissaan.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin yleisesti mainontaa, digitaalista mainontaa ja hakukonemarkkinointia. Teoriaosuudessa perehdyttiin Google Ads Ohjeiden avulla Google Adsin teoriaan ja hakusanakampanjan ominaispiirteisiin. Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettiin toimeksiantajan ensimmäinen hakusanakampanja Google Ads -mainosalustan kautta. Mainoskampanjan luomisessa hyödynnettiin opinnäytetyön teoriaosuutta ja Google Ads -mainosalustan ohjeistuksia.
Google Ads -hakusanakampanjan avulla toimeksiantajan verkkosivuilla vieraili 114 hakukonekäyttäjää. Toimeksiantajan on mahdollista saavuttaa oikeaa kohderyhmää hakusanamainonnan avulla. Oikeanlaiset kohdentamistekijät mahdollistavat kohderyhmän paremman tavoittamisen. Tulevaisuudessa toimeksiantaja voi hyödyntää toteutetun hakusanakampanjan tuloksia tukena ja vertailukohtana muissa Google Ads -hakusanakampanjoissaan.