Päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö lanseerausvaiheen brändäyksestä
Meesit, Jenni (2023)
Meesit, Jenni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236297
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236297
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön tavoitteena oli syventyä markkinoinnin asiantuntijana ja yrittäjänä yrityksen lanseerausvaiheen brändäyksen eri osa-alueisiin ja ymmärtää, miten teoria ja käytäntö linkittyvät toisiinsa.
Opinnäytetyö koostuu yhdestätoista seurantaviikosta. Päiväkirjamerkinnät kirjoitettiin maanantaista perjantaihin koostavassa viikkoraportin muodossa. Viikkoraporttien tavoitteena oli kehittää markkinointiasiantuntijan ja yrittäjän osaamista kirjallisuuden ja muiden lähteiden avulla, mikä auttoi suoriutumaan annetuista työtehtävistä paremmin.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi monipuolinen ja kattava analyysi lanseerausvaiheen brändäyksen eri osa-alueista, mikä tarjoaa vankan pohjan jatkuvalle ammatilliselle kehittymiselle ja syventävälle ymmärrykselle brändäyksen merkityksestä. Päiväkirjaraportoinnin aikana keskityttiin muun muassa markkinointistrategian suunnitteluun, kohderyhmän tunnistamiseen ja kilpailija-analyysiin. Tämä työ on auttanut hahmottamaan brändäyksen kokonaisvaltaisuutta ja sen merkitystä liiketoiminnan menestyksessä.
Opinnäytetyö koostuu yhdestätoista seurantaviikosta. Päiväkirjamerkinnät kirjoitettiin maanantaista perjantaihin koostavassa viikkoraportin muodossa. Viikkoraporttien tavoitteena oli kehittää markkinointiasiantuntijan ja yrittäjän osaamista kirjallisuuden ja muiden lähteiden avulla, mikä auttoi suoriutumaan annetuista työtehtävistä paremmin.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi monipuolinen ja kattava analyysi lanseerausvaiheen brändäyksen eri osa-alueista, mikä tarjoaa vankan pohjan jatkuvalle ammatilliselle kehittymiselle ja syventävälle ymmärrykselle brändäyksen merkityksestä. Päiväkirjaraportoinnin aikana keskityttiin muun muassa markkinointistrategian suunnitteluun, kohderyhmän tunnistamiseen ja kilpailija-analyysiin. Tämä työ on auttanut hahmottamaan brändäyksen kokonaisvaltaisuutta ja sen merkitystä liiketoiminnan menestyksessä.