Instagramin edut markkinointiviestinnässä ravintola-alalla
Sergunova, Ekaterina (2023)
Sergunova, Ekaterina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121136220
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121136220
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Instagramin edut markkinointiviestinässä ravintola-alalla. Opinnäytetyössä päätettiin hyödyntää kyselyä, jonka avulla haluttiin selvittää, kuinka tärkeänä asiakkaat pitävät markkinointiviestintää ravintola-alalla ja miten se vaikutta niiden ruokapaikaan valintaan.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitetään sosiaalisen median vaikutus markkinoinnissa ja markkinointiviestinnän tärkeys yrityksille. Lisäksi teoriaosuudessa tarkistetaan visuaalisen markkinoinnin vaikutus ostopäätöksiin.
Opinnäytetyön tuloksena on ehdotuksia siitä, miten hyödyntää Instagramia tehokkaasti osana yrityksen markkinointistrategiaa. Näitä ehdotuksia laadittu tiivistämään keskeiset huomiot, jotka ovat nousseet esiin Instagramin eduista tutkimuksen pohjalta. Sen päätarkoitus on toimia vinkeinä yrittäjille, jotka harkitsevat markkinoinnin laajentamista sosiaaliseen mediaan.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitetään sosiaalisen median vaikutus markkinoinnissa ja markkinointiviestinnän tärkeys yrityksille. Lisäksi teoriaosuudessa tarkistetaan visuaalisen markkinoinnin vaikutus ostopäätöksiin.
Opinnäytetyön tuloksena on ehdotuksia siitä, miten hyödyntää Instagramia tehokkaasti osana yrityksen markkinointistrategiaa. Näitä ehdotuksia laadittu tiivistämään keskeiset huomiot, jotka ovat nousseet esiin Instagramin eduista tutkimuksen pohjalta. Sen päätarkoitus on toimia vinkeinä yrittäjille, jotka harkitsevat markkinoinnin laajentamista sosiaaliseen mediaan.