Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

The balance between creativity and user needs in video game development from a product management perspective

Tikhomirova, Elizaveta (2023)

 
Avaa tiedosto
Tikhomirova_Elizaveta.pdf (355.4Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Tikhomirova, Elizaveta
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236285
Tiivistelmä
This study explores the balance between creativity and user needs in video game production, particularly from the product management perspective. The study used qualitative method and featured interviews with experienced managers in the video game industry. These interviews provided a range of perspectives on this topic. Important findings from the research included the necessity for achieving a balance between creative freedom and pragmatic development constraints, the critical role of user feedback in influencing game design, the significance of teamwork, and the need to stay informed of market trends.

The results showed the need for a multifaced approach to game production that balances creativity with real-world constraints, incorporates user feedback, manages collaboration among teams, and keeps up with industry developments. These observations provided a contribution to the understanding of the difficulties and tactics involved in creating video games that are both visually appealing and profitable. The study highlights the need for a methodical yet flexible approach to game production, which is essential for coordinating artistic goals with player expectations and commercial realities.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste