Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Varhaiskasvatuksen esihenkilön perehdytys Daisy-toiminnanohjausjärjestelmään : järjestelmän tehokkaalla käytöllä lisää aikaa pedagogiselle johtamiselle

Salo, Heidi (2023)

 
Avaa tiedosto
Salo_Heidi.pdf (1.049Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Salo, Heidi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236418
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellisen kehittämistyön tarkoituksena oli kerätä kokemuksia varhaiskasvatuksen esihenkilöiltä Daisyn käyttöönottoon liittyen sekä tietoa siitä, miten järjestelmän perehdytystä voitaisiin tehostaa. Keräämäni aineiston pohjalta laadin perehdytysmallin järjestelmän pääkäyttäjille heidän työnsä tueksi. Materiaali jää WhileOnTheMove Oy:n käyttöön, ja he voivat hyödyntää sitä osana omaa palveluohjausprosessiaan. Opinnäytetyön tavoitteena oli laaditun perehdytysmallin avulla helpottaa ohjelman pääkäyttäjien eli varhaiskasvatuksen esihenkilöiden arkityötä Daisyn käytön parissa. Samalla esihenkilöt voivat suunnata omia resurssejaan enemmän pedagogiseen johtamiseen. Pedagogisen johtamisen kannalta on tärkeää, että johtaja kykenee hoitamaan lukuisat työtehtävänsä ajallaan, johon omalta osaltaan tuo helpotusta sähköiset järjestelmät. Perehdytysmallin käyttöönoton myötä Daisyyn kohdistuvien käytännön työhön liittyvien tukipyyntöjen määrää pyritään vähentämään.

Opinnäytetyön lähestymistapa oli konstruktiivinen tutkimus, ja aineistonkeruu tapahtui kyselyn avulla. Kysely toteutettiin Webropol-kyselyllä. Tiedonantajia olivat Daisy-toiminnanohjausjärjestelmän pääkäyttäjät, jotka toimivat varhaiskasvatuksen johtotehtävissä ja joilla ei ollut vielä pitkää kokemusta järjestelmän käytöstä. Kysely lähetettiin 13 tiedonantajalle, joista 6 vastasi kyselyyn. Aineiston analyysiin käytettiin induktiivista sisällönanalyysia.

Kyselyn tulosten perusteella järjestelmän perehdytykseen kaivataan sekä oman organisaation tukea perehdytykseen käytettävän ajan muodossa että järjestelmän toimittajalta erityisesti video-ohjeistusta. Vastaajat myös kokivat, että omalla aktiivisuudella on tärkeä rooli järjestelmään perehtymisessä, mutta nykyisen työnkuvan valossa on vaikeaa löytää sille aikaa. Järjestelmän koettiin joka tapauksessa helpottavan monelta osin varhaiskasvatuksen esihenkilön arkityötä
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste