Kuvakonseptin suunnittelu Pitokärjen sosiaalisille medioille
Kuisma, Katariina (2023)
Kuisma, Katariina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336731
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336731
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee kuvakonseptin laatimista Karabi Oy:n omistaman Pitokärjen (juhla-, kokous-, ja seminaaritila) sosiaalisille medioille. Kuvakonseptia laatiessa tutkittiin yrityksen sosiaalisen median käyttöä ja liiketoimintamallia. Sen pohjalta laadittiin suunnitelma sosiaalisien medioiden päivittämiseen tulevaisuudessa. Tavoitteena oli kasvattaa omaa ammatillista osaamista ja laatia kuvakonsepti Karabi Oy:lle. Pidempiaikaisena tavoitteena on saada Pitokärjelle sosiaaliseen mediaan uutta visuaalista ilmettä ja sen avulla kasvattaa näkyvyyttä.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka lopputuloksena syntyy tuotteena kuvakonsepti. Kuvakonsepti pitää sisällään kuvien visuaalisia asioita mutta myös valokuvauksen tekniikkaan liittyviä ohjeistuksia. Konsepti määrittelee, millaisia kuvia sosiaaliseen mediaan kannattaa ottaa ja mitä on hyvä kuvissa ottaa huomioon. Opinnäytetyön menetelminä käytettiin yrityksen omistajan haastattelua, SWOT-analyysia, aineistonkeruuta, valokuvaamista ja esimerkkikuvien luomista.
Kuvakonseptin tulokset näkyvät vasta konseptin käyttöönoton jälkeen, jolloin jatkotutkimus pysyttäisiin käyttäjädatan avulla tekemään. Heti saatuja tuloksia on oman ammatillisen osaamisen kasvu ja opitun hyödyntäminen ja yrityksen omistajien innostaminen sosiaalisen median päivittämiseen.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka lopputuloksena syntyy tuotteena kuvakonsepti. Kuvakonsepti pitää sisällään kuvien visuaalisia asioita mutta myös valokuvauksen tekniikkaan liittyviä ohjeistuksia. Konsepti määrittelee, millaisia kuvia sosiaaliseen mediaan kannattaa ottaa ja mitä on hyvä kuvissa ottaa huomioon. Opinnäytetyön menetelminä käytettiin yrityksen omistajan haastattelua, SWOT-analyysia, aineistonkeruuta, valokuvaamista ja esimerkkikuvien luomista.
Kuvakonseptin tulokset näkyvät vasta konseptin käyttöönoton jälkeen, jolloin jatkotutkimus pysyttäisiin käyttäjädatan avulla tekemään. Heti saatuja tuloksia on oman ammatillisen osaamisen kasvu ja opitun hyödyntäminen ja yrityksen omistajien innostaminen sosiaalisen median päivittämiseen.
