Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Henkilöbrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa lyhytmuotoisia videoita käyttäen

Ketonen, Verneri (2023)

 
Avaa tiedosto
Ketonen_Verneri.pdf (1.040Mt)
Lataukset: 


Ketonen, Verneri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236575
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan lyhytmuotoisten videoiden käyttöä henkilöbrändin rakentamiseen sosiaalisessa mediassa. Sosiaalinen media on yhä suuremmassa osassa jokaisen elämää, minkä ansiosta jokaisella on mahdollisuus rakentaa omaa henkilöbrändiä oman osaamisensa kautta. Teoria- ja projektiosuus varustavat rakentamaan omaa henkilöbrändiä lyhytmuotoisia videoita käyttäen. Opinnäytetyössä käydyt asiat ovat sovellettavissa myös pitkämuotoisiin videoihin.

Opinnäytetyön projektiosuudessa rakennettiin henkilöbrändiä sosiaalisessa mediassa käyttäen lyhyt- ja pitkämuotoisia videoita. Projektiosuuden perusteella pystyttiin vertailemaan lyhyt- ja pitkämuotoisia videoita ja niiden kykyä rakentaa henkilöbrändiä. Henkilöbrändin rakentamisen onnistuneisuutta analysoitiin yleisön sitoutumisen kautta, mistä esim. tykkäykset, kommentit ja tilaukset kertovat. Opinnäytetyössä tutkittiin myös youtubettajana menestymisen edellytyksiä esimerkkihenkilön, Jimmy Donaldsonin, kautta.

Opinnäytetyön tulokset selvittävät sitä, että lyhyt- ja pitkämuotoisten videoiden tyylit ovat erilaisia, minkä takia voidaan todeta, että on parempi keskittyä vain toiseen oppiakseen tekemään hyvää sisältöä mahdollisimman nopeasti. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että sekä lyhyt- että pitkämuotoisia videoita käyttäen on mahdollista rakentaa henkilöbrändiä, mutta lyhytmuotoisia videoita käyttäen on mahdollista saavuttaa suurempi näkyvyys nopeammin. Menestys youtubettajana ja henkilöbrändin rakentuminen ovat riippuvaisia sisällön laadusta. Parempien videoiden julkaisemisesta seuraa suuremman yleisön saavuttaminen ja siten henkilöbrändin rakentuminen.

Tulokset antavat ymmärtää, että henkilöbrändin rakentumisessa sosiaalisessa mediassa tärkeintä on sisällön ja videon korkean laadun saavuttaminen. Youtubettajan persoonallakin voi olla suuri merkitys, mikä voi keventää videon ja sen sisällön laadun tarvetta henkilöbrändin rakentumiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste