Digitaalisen viestinnän vaikutus asiakassuhteen kehitykseen
Joensivu, Miro (2023)
Joensivu, Miro
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121337099
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121337099
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää sähköisen asioinnin vaikutuksia asiakassuhteisiin pankkitoiminnassa. Opinnäytetyössä selvitettiin, miten digiloikka on vaikuttanut asiakkaiden käyttäytymiseen ja kuinka sähköinen viestintä eroaa perinteisiin kanaviin. Opinnäytetyössä käydään läpi asiakkuutta yleisesti, jonka lisäksi avataan pankkitoimintaa ja kerrotaan nykyisistä toimintamalleista.
Toteutin tutkimuksen teemahaastatteluina, joita analysoin sisällönanalyysia hyödyntäen. Kerron opinnäytetyössäni myös teoriaa teemahaastattelusta, sekä sisällönanalyysista. Työssä on hyödynnetty kirjalähteitä, verkkosivuja sekä haastateltavilta henkilöiltä saatuja tietoja. Pohdin opinnäytetyössä myös pankkitoiminnan tulevaisuutta opinnäytetyön kautta saatujen tietojen pohjalta.
Toteutin tutkimuksen teemahaastatteluina, joita analysoin sisällönanalyysia hyödyntäen. Kerron opinnäytetyössäni myös teoriaa teemahaastattelusta, sekä sisällönanalyysista. Työssä on hyödynnetty kirjalähteitä, verkkosivuja sekä haastateltavilta henkilöiltä saatuja tietoja. Pohdin opinnäytetyössä myös pankkitoiminnan tulevaisuutta opinnäytetyön kautta saatujen tietojen pohjalta.